به گزارش ایرنا عنایت الله رحیمی، پنجشنبه در دیدار با شهردار و مدیران شهرداری شیراز افزود: اجرای محور گردشگری عرفان (دروازه قرآن تا دروازه اصفهان) و ساماندهی رودخانه خشک از جمله پروژه های شاخصی است که اجرای آنها در تاریخ شهر شیراز ماندگار خواهد شد.
وی، با اشاره به اهمیت بافت تاریخی و فرهنگی شیراز، بیان کرد: انجام اقدامات موثر در این بافت ارزشمند می تواند افزون بر ایجاد زمینه رونق اقتصادی برای شیراز، سبب پایداری مولفه های مختلف فیزیکی، فرهنگی و اجتماعی شود.
او اظهار داشت: مدیریت ارشد فارس با هدف خدمت رسانی به شهروندان و پاسخگویی به نیازهای شهرها، همکاری و همراهی لازم را با شهرداری شیراز و سایر شهرداری های این استان خواهد داشت.
رحیمی، از مدیران شهرداری شیراز خواست ضمن پرهیز از پرداختن به حواشی و موضوع های فرعی، توجه خود را به سمت مسایل کلان و اصلی معطوف کنند و برای ساختن یک آینده مطلوب برای شهر و شهروندان گام بردارند.
استاندار فارس اضافه کرد: موفقیت شهرداری شیراز در انجام وظایف و خدمات رسانی به عنوان بخشی از بدنه مدیریتی استان فارس در حقیقت موفقیت مدیریت ارشد این استان تلقی می شود و به همین سبب ضرورت دارد که یک همراهی و هم افزایی دو سویه بین مجموعه استانداری و شهرداری شکل گیرد.
وی، بیکاری قشر دانش آموخته و جوان را یکی از دغدغه های اصلی جامعه برشمرد و گفت: بافت تاریخی شیراز از ظرفیت ایجاد بنگاه های مبتنی بر اقتصاد خلاق برخوردار است و می تواند در کنار دستیابی به هدف احیای زندگی در این بافت، بخشی از دغدغه اشتغال را حل کند.
استاندار فارس افزود: امروز کشور در حوزه اقتصادی با مسایل و مشکلاتی مواجه است و در چنین شرایطی باید با هنر مدیریت، این مشکلات را پشت سر گذاشت.

**دانشگاه های استان باید توسعه یابند
استاندار فارس، همچنین امروز (بیستم دی) در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیان داشت: تقویت دانشگاه ها موجب بهره وری هر چه بیشتر آنها در سطوح ملی، استانی، محلی و حتی بین المللی خواهد شد.
رحیمی، دانشگاه ها به ویژه دانشگاه علوم پزشکی را یک سرمایه اساسی برای استان دانست و گفت: باید در مسیر حفظ و توسعه چنین سرمایه هایی حرکت کنیم.
استاندار فارس ادامه داد: دنیای امروز، جهان اندیشه، فکر، علم و دانش است و در چنین فضایی ما نمی توانیم به طور کامل بر روی منابع سنتی مانند نفت، گاز و معادن حساب کنیم هر چند این منابع به عنوان تسهیل کننده شرایط کمک می کنند که بتوانیم سرمایه گذاری های لازم را در این زمینه انجام دهیم.
رحیمی، برخورداری استان از چهره های مطرح و نخبگان علوم پزشکی را نتیجه کوشش گذشتگان دانست و گفت: ما نیز باید برای معرفی و تربیت چنین چهره های مطرح و سرمایه های عظیمی به جامعه بکوشیم تا آیندگان از توانایی و استعداد آنها بهره مند شوند.
وی بیان کرد: این مهم حاصل نمی شود مگر با کوشش و برنامه ریزی مجموعه علوم پزشکی و ما نیز در این راه هرگونه حمایتی که لازم باشد انجام خواهیم داد.
استاندار فارس، با اشاره به اینکه بخش خصوصی می تواند به شکوفایی حوزه بهداشت و درمان کشور و استان کمک کند اظهار داشت: درمان و تامین سلامت در اکثر نقاط دنیا یک کار حاکمیتی است اما اگر این فعالیت ها به بخش خصوصی واگذار می شود شاهد شکوفایی بیشتری خواهیم بود.
وی ادامه داد: در کنار فعالیت بخش خصوصی، بخش کلان و عمومی کشور نیز باید به سمت سیاست گذاری، نظات، کنترل و ارزیابی حرکت کند.
رحیمی، با تاکید بر لزوم ترغیب و تشویق دانشجویان کشورمان برای تحصیل در دانشگاه های داخلی، گفت: چرا در حالی که ما در کشور و استان از دانشگاه های علوم پزشکی با سطوح و جایگاه علمی بالا برخوردار هستیم، برخی دانشجویان ما با صرف هزینه های بسیار برای ادامه تحصیل، دانشگاه های دیگر کشورها را که در سطوح علمی پایین تری نسبت به دانشگاه های ما قرار دارند، انتخاب می کنند؟
استاندار فارس گفت: دانشگاه های ما باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل کنند که علاوه بر جذب دانشجویان داخلی، دانشجویان دیگر کشورها را نیز برای تحصیل در دانشگاه های استان جذب کنند.
وی افزود: جذب دانشجوی خارجی، افزون بر کسب درآمد ارزی، به مثابه تربیت سفرایی برای معرفی هر چه بیشتر و بهتر استان و کشورمان خواهد بود.
رحیمی، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: باید از ظرفیت خیران تامین سلامت، برای تقویت حوزه بهداشت و درمان این استان بهره گیریم.
وی گفت: این آمادگی را داریم که برای رفع موانع فرا روی خیران که قصد سرمایه گذاری و انجام فعالیت های خیرخواهانه در این استان دارند، کمک کنیم.
استاندار فارس، همچنین بر لزوم ترویج نشاط، شادابی و سلامتی در بین دانشجویان تاکید و بیان کرد: یک دانشجوی گوشه گیر و افسرده علاوه بر اینکه در زمینه علمی پیشرفت مطلوبی نخواهد داشت، در مسئولیت پذیری آینده نیز موفق نخواهد بود.
رحیمی ادامه داد: جامعه دانشگاهی یک جامعه مطالبه گر است و باید هم چنین باشد اما در این مسیر ممکن است فراز و فرودهایی هم وجود داشته باشد که وظیفه ماست ضمن حمایت و همراهی با آنها، با شکیبایی، بردباری و شنیدن خواسته ها و سخنانشان، آنها را راهنمایی و ارشاد کنیم.
وی، ضمن تاکید بر لزوم توجه به فعالیت تشکل ها از جمله تشکل های دانشجویی، صنفی، سیاسی و محیط زیستی گفت: دانشجویان و جوانان ما می توانند با فعالیت در این تشکل ها، مسئولیت پذیری را تمرین کرده و اگر در این فعالیت ها دچار خطا و اشتباهی هم شوند، هزینه و خسارت چندانی به جامعه و کشور تحمیل نخواهد شد.
استاندار فارس افزود: مدیریت ارشد استان از انتقاد دانشگاهیان نیز استقبال خواهد کرد چرا که با انتقاد است که می توان به نواقص و کاستی ها پی برد و نسبت به رفع آنها اقدام کرد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.