به گزارش ایرنا سردار احمد وحیدی، پنجشنبه در آیین افتتاح پایگاه مقاومت بسیج حضرت احمدبن موسی (ع) در شیراز بیان داشت: تنها لایحه ای که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد تصویب قرار گرفته، اصلاح قانون پولشویی است.
وی افزود: قانون پولشویی که در سال 1386مورد تصویب قرار گرفته بود، اصلاحاتی نیاز داشت که این اصلاحات در قالب لایحه پیشنهادی دولت ارایه شد و پس از آن دو باره به مجمع تشخیص مصلت نظام ارجاع داده شد و مورد تصویب قرار گرفت.
رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاعی ملی و تحقیقات گفت: کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌ یافته فراملی موسوم به کنوانسون پالرمو نیز یکی از کنوانسیون هایی است که دولت برای پیوستن به آن پیشنهادی مطرح کرده بود که ایرادهایی بر آن وارد بود.
وحیدی ادامه داد: اشکالات موجود در لایحه یاد شده نیز به دولت ارایه شد و پس از رفع آنها مجددا به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد و هم اینک این مجمع در حال بررسی کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌ یافته فراملی است.
کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌ یافته فرا ملی که موسوم به پالرمو است، از معاهده‌های چند جانبه مورد حمایت سازمان ملل متحد است.
این کنوانسیون در پانزدهم نوامبر سال 2000 میلادی با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید. این کنوانسیون دارای بخش هایی از جمله، پروتکل پیشگیری، سرکوب و مجازات قاچاق اشخاص به ویژه زنان و کودکان، پروتکل علیه قاچاق مهاجران از طریق زمین، دریا و هوا و پروتکل علیه تولید غیرقانونی و قاچاق مهمات است.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.