به گزارش ایرنا ساسان تاجگردون، سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: در لایحه بودجه سال 98 در بخش طرح های عمرانی فارس با ویژگی ملی، شاهد ابلاغ یک هزار و 85 میلیارد تومان اعتبار به پروژه های ملی فعال در این استان هستیم.
تاجگردون بیان داشت: همچنین در این لایحه، سهم استان فارس از هزینه عمومی به 740 میلیارد تومان افزایش یافته که این رقم در لایحه بودجه امسال 602 میلیارد تومان بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس اضافه کرد: اعتبارات عمرانی استانی فارس نیز از 613 میلیارد تومان در سال 97 به 633میلیارد تومان در لایحه بودجه 98 افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: از مجموع 2 هزار و 658 طرح ملی نیمه تمام در کشور، سهم فارس امسال 158 طرح بوده که برای تکمیل آنها 852 میلیارد تومان تخصیص یافت که ظرف 9 ماه گذشته، 80 درصد از این اعتبار تخصیصی جذب شده است.
او گفت: در لایحه بودجه 98 نیز برای 159 پروژه ملی فعال استان، یک هزار و 85 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
تاجگردون ادامه داد: دولت، لایحه بودجه سال 98 را با در نظر گرفتن مسایلی همچون تحریم ها، درآمد حاصل از فروش نفت و افزایش نرخ تورم تدوین کرده است.
وی افزود: همچنین در بودجه سال 98 به مسایلی همچون حمایت از معیشت عمومی و عدالت اجتماعی، تقویت انضباط بودجه ای و حمایت از تولید و اشتغال به عنوان سه رویکرد اساسی، توجه شده است.

**235 طرح نیمه تمام در فارس قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در بخش دیگری از سخنان خود در مورد طرح های نیمه تمام قابل واگذاری به بخش خصوصی هم گفت: از مجموع 2 هزار و 500 طرح نیمه تمام موجود، 235 پروژه قابل واگذاری تشخیص داده شده که از این تعداد تاکنون 45 پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است.
تاجگردون افزود: آزاد راه لامرد – پارسیان با 360 میلیارد تومان سرمایه گذاری و باغ موزه مشاهیر با 33 میلیارد تومان سرمایه گذاری از مهمترین طرح هایی است که به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی ادامه داد: تاکنون 170 طرح نیز از طریق دستگاه های اجرایی برای جذب سرمایه گذار فراخوان داده شده است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان، چهارم دی ماه 97 با حضور در صحن علنی مجلس، لایحه بودجه سال 98 را که شامل منابع عمومی و تخصصی بود، تقدیم مجلس کرد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.