به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا محمدحسن‌ پور، دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر شیراز، افزود: انتقال معتادان متجاهر به شیراز به این دلیل است که این شهر مردمانی دلسوز و هوای خوب دارد و به همین سبب این شهر محلی ‌برای زندگی چنین افرادی شده است.
وی بیان کرد: برنامه هایی برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده است تا این اینگونه افراد به شهرهای خود بازگردانده شوند.
محمد حسن پور همچنین به فوت یک زن معتاد در شیراز که خبر آن در هفته جاری از طریق فضای مجازی انتشار یافت، اشاره کرد و گفت: این معتاد متجاهر، مجرد و اهل کرمانشاه بود و براساس آمار اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز، او 60بار جمع آوری، هفت مرتبه به کمپ اعتیاد منتقل شد و 2مرتبه به زندان افتاده بوده و دلیل مرگ وی مصرف زیاد مواد مخدر بود.
وی ادامه داد: مرکز ماده 16با هدف درمان معتادان متجاهر و نگهداری از آنها ایجاد شده و امسال افزون بر مرکز نگهداری معتادان متجاهر ویژه آقایان، مرکز نگهداری معتادان متجاهر ویژه بانوان با ظرفیت 150 نفر نیز ایجاد شد.
او گفت: در سال 96 در ایام نزدیک به نوروز، با هماهنگی سایر دستگاه ها، برنامه‌هایی در بحث اسکان و ساماندهی معتادان متجاهر در شیراز اجرایی شد.
معاون شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود انجام فعالیت های فرهنگی در ارتباط با کودکان کار را ضروری دانست و گفت: لازم است در این زمینه اقداماتی با محوریت آموزش و فرهنگ صورت گیرد.
محمد حسن پور بیان کرد: به همین منظور اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز مبادرت به انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل کتابخانه عمومی فارس در زمینه کتاب و کتابخوانی، اجرای کارگاه‌های داستان نویسی با حضور استادان برجسته و برگزاری دوره‌های آموزش مهارت زندگی برای کودکان خیابانی کرده است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.