ساسان تاجگردون دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در لایحه بودجه سال 98 در بخش طرح های عمرانی ملی در استان فارس شاهد ابلاغ یک هزار و 85 میلیارد تومان اعتبار به پروژه های ملی فعال در استان هستیم.
تاجگردون بیان کرد: بیش از 158 طرح ملی در استان فارس مشمول بودجه عمرانی ملی هستند که در سال 97 در مجموع بیش از 840 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به این پروژه ها ابلاغ شد که بیش از 80 درصد این مبلغ نیز تخصیص یافت و محقق شد.
وی اضافه کرد: در اعتبارات استانی نیز در سال 97 نزدیک به 613 میلیارد تومان است که در سال 98 به 632 میلیارد تومان افزایش یافته است که تمام این آمارها بر اساس بودجه سال 97 و لایحه بودجه سال 98 بوده که امکان دسترسی به این آمارها برای همه مردم فراهم است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس ادامه داد: در مجموع اعتبارات عمرانی استان فارس پس از استان های تهران و خوزستان است و هیچ کاهشی در بودجه استان فارس وجود ندارد.
او با اشاره به گزارش هایی که در فضای مجازی منتشر شده است گفت: سهم استان فارس در بودجه سال 98 افزایش دارد و گزارشی که در فضای مجازی پخش شده صحت ندارد و هیچ گاه بودجه استان چهار هزار و 200 میلیاردی تومان نبوده است.
تاجگردون افزود: برخی با استفاده از تحلیل های شخصی شایع کرده اند و بودجه استان فارس را در سال 97 نزدیک به چهار هزار و 200 میلیارد تومان اعلام کرده اند که این بودجه اصلا صحت ندارد.

** پیشنهاد استانی شدن تخصیص یارانه نقدی در لایحه بودجه سال 98
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس گفت: پیشنهاد تخصیص یارانه های نقدی به صورت استانی در لایحه بودجه 98 توسط دولت به مجلس ارائه شد که براین اساس شورای برنامه ریزی استانی اجازه خواهد داشت که دهک های بالای جامعه را از دریافت یارانه نقدی حذف کند.
تاجگردون اضافه کرد:در لایحه بودجه سال 98 نیز دولت برای افزایش اختیارات استان ها این پیشنهاد را داده است که سهم یارانه نقدی استان ها به صورت مجزا برآورد شود و در اختیار شورای برنامه ریزی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: شورای برنامه ریزی استان نیز بر اساس اختیاراتی که قانون به این شورا پس از تصویب این لایحه در قالب لایحه بودجه سال 98 خواهد داد می تواند با حذف سه دهک پرداخت یارانه نقدی، نقدینگی ذخیره شده از این صرفه جویی را به تولید، پروژه های ناتمام و اشتغال در آن استان اختصاص دهد.
سه شنبه 4 دی 97 طی جلسه علنی مجلس، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری لایحه بودجه سال 98 را که شامل منابع عمومی و تخصصی بود و افزون بر 4786 هزار میلیارد ریال است تقدیم مجلس کرد.
پیشتر محمدباقرنوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از احتمال استانی شدن پرداخت یارانه های نقدی سخن گفته و افزوده بود: این تصمیم می‌تواند چراغ سبز دولت به حذف یارانه ‌بگیران برخوردار تلقی شود.
ع.پ /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.