سمیه صالحی آباده، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این رقابت ها که در زمین اختصاصی وودبال منطقه هفت شیراز برگزار شد، ورزشکاران شرکت کننده از سراسر استان فارس با هم پیکار کردند.
وی ادامه داد: ساره جلالی بر سکوی قهرمانی ایستاد، حمیده سرکوبی شیرازی نایب قهرمان شد، سمیه صالحی آباده عنوان سوم را به خود اختصاص داد و الهام رشیدی هم چهارم شد.
نایب رئیس هیات وود بال فارس اظهار داشت: همچنین در بخش آقایان، محمد علیزاده نشان طلا کسب کرد، علیرضا دهقان مدال نقره گرفت، مهدی حسین پور، نشان برنز را از آن خود کرد و سید رسول بنی هاشمی هم چهارم شد.
وی اضافه کرد: مرحله سوم و پایانی پیکارهای وودبال قهرمانی استان فارس بهمن ماه 97 برگزار می شود و در پایان این مرحله نیز نفرات اول تا چهارم بانوان و آقایان به رقابت های کشوری اعزام خواهند شد.
صالحی گفت: هنوز استان میزبان و زمان برگزاری بازی های کشوری مشخص نشده و استان فارس پیشنهاد میزبانی این رقابت ها را به فدراسیون اعلام کرده و آنچه مسلم است این بازی ها حتما باید تا پیش از پایان سال 97 برگزار شود.
ورزش وودبال (woodball) یکی از رشته هایی است که در دهه های اخیر در جنوب شرق آسیا و تایوان شکل گرفته است.
این ورزش ترکیبی از گلف و چوگان است که تمام ابزار و وسایل آن از چوب تهیه شده و امکان پرداختن به این بازی برای بسیاری از افراد جامعه وجود دارد.
توپ، چوب وودبال و دروازه، ابزارهای مورد نیاز این رشته ورزشی است.
رشته وودبال فدراسیون جهانی و آسیایی دارد که مقر آن در تایوان و مالزی است و افزون بر کشورهای آسیایی، چندین کشور نیز از اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و آفریقا در آن عضویت دارند.
انجمن وودبال کشورمان نیز پس از راه اندازی به عضویت فدراسیون جهانی در آمده است.
از زمان شکل گیری این رشته ورزشی در ایران، استان فارس نیز در وودبال فعال بوده است و حمیده سرکوبی شیرازی و ساره جلالی از فارس ملی پوش هستند.
7368 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.