به گزارش ایرنا احمد رحمانیان، چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پویانمایی 'آموزش، آگاهی و پیشگیری' در شیراز، افزود: از طریق این جشنواره در پی دادن این پیام به جامعه هستیم که با آنکه وظیفه اصلی دستگاه قضایی رسیدگی به دعاوی است اما در کنار اقدامات سلبی، اقدامات ایجابی، فرهنگ‌سازی و موضوع هایی از این دست نیز مورد توجه دستگاه قضایی قرار می‌گیرد.
وی افزود: برپایی این جشنواره همچنین هشداری است از جانب دستگاه قضا و تلنگری است به برخی دستگاه‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی که در این زمینه کم کار هستند و یا نقش و وظیفه خود را در این زمینه آنگونه که باید نمی دانند.
دبیر نخستین جشنواره پویانمایی آموزش، آگاهی و پیشگیری، ادامه داد: اهداف این جشنواره، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق فعالیت های هنری، فراهم‌کردن زمینه فعالیت هنرمندان ارزشی و متعهد در حوزه جرایم و آسیب‌های اجتماعی و استفاده از ابزار نرم در مقابله با جنگ نرم دشمن است.
رحمانیان، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از چند سال پیش در باره جنگ نرم هشدار جدی دادند، گفت: یکی از روش‌هایی که دشمن از آن بهره می‌گیرد، استفاده از فیلم، آثار هنری، موسیقی و مانند آنهاست که در قالب هنر غیر متعهدانه و غیر ارزشی به جوانان ارایه می‌شود.
وی اضافه کرد: این جشنواره که به صورت مشارکتی برگزار شد، موضوع برپایی آن از ابتدای سال 97 در فارس کلید خورد و پس از فراخوان، 186 اثر از 16 استان در 2 بخش دانش آموزی و عمومی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
به گفته رحمانیان این آثار شامل، 45 اثر در حوزه آسیب‌های نوظهور و فضای مجازی، 37 اثر در حوزه فرهنگ شهروندی ، اعتیاد 42 اثر، خشونت 12 اثر، طلاق 24 اثر، آسیب‌های اجتماعی 11 اثر و فرهنگ رانندگی 16 اثر است.
وی افزود: مدت زمان آثار پویا نمایی های این جشنواره بین 30 تا 100 ثانیه است و آثار برگزیده در اختیار شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های استانی سیما برای پخش قرار می‌گیرد.
در ادامه این آیین از برگزیدگان 2 بخش دانش آموزی و عمومی با اهدای تندیس و دیپلم افتخار تقدیر شد.
در بخش دانش آموزی: مهیا براری، زهرا عبادی، رضا رحمانیان و عسل فلاح نژاد از استان تهران به ترتیب به عنوان نفرات اول تا چهارم معرفی شدند و مهرداد سلیمانی از اوز لارستان مقام پنجم را کسب کرد.
در بخش عمومی این جشنواره، هیچ اثری شایسته مقام نخست شناخته نشد و ناصر رضایی از قم مقام دوم، بهاره جوادی زاده از شیراز مقام سوم، عابدین رمضانی از بوشهر مقام چهارم و ملیکا قنبری از شیراز مقام پنجم را به دست آوردند.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.