محمد ابراهیم صداقت دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی 9 ماهه امسال ارزش ریالی تخلفات اقتصادی استان فارس افزون بر 177 میلیارد ریال بود و این در حالی است که این رقم در مدت مشابه پارسال حدود 24 میلیارد ریال بود.
وی اظهار داشت: مقابله با تخلفات بزرگ واحدهای اقتصادی امسال به طور ویژه در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس قرار داشته است.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اظهار داشت: در این راستا، انبارهای بزرگ صنعتی، واردکنندگان، واحدهای تولیدی و پرونده های کلان از جمله مواردی بوده که بیشتر مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته است.
وی گفت: 66 هزار و 174 مورد بازرسی از این واحدها در استان فارس طی 9 ماهه امسال صورت گرفت که این میزان بازرسی نسبت به پارسال 18 درصد فزونی یافت.
صداقت اظهار داشت: در این مدت، افزون بر چهار هزار و 21 پرونده تخلف اقتصادی شکل گرفت که نشان دهنده رشد 12 درصدی تشکیل پرونده ها نسبت به مدت مشابه پارسال است.
وی افزود: بر اساس آمار سازمان صنعت معدن و تجارت فارس، بیشترین تخلف های صورت گرفته را گران فروشی، کم فروشی، عدم صدور فاکتور، پنج مورد احتکار و 52 مورد عرضه کالای قاچاق در استان فارس است.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: واحدهای مرتبط با صنایع غذایی، دخانیات، لوازم یدکی و لاستیک خودرو به ترتیب بیشترین تخلفات را در این استان انجام دادند.
وی توضیح داد: 94 میلیارد و 700 میلیون ریال مجموع ارزش ریالی پرونده های تخلف واحدهای صنایع غذایی بود و در حوزه دخانیات نیز پرونده های تخلف به ارزش یک میلیارد و 65 میلیون ریال تشکیل شد.
صداقت گفت: 19 پرونده در زمینه فروش لاستیک خودرو به ارزش 12 میلیارد ریال تشکیل و در حوزه لوازم یدکی نیز 6 پرونده به ارزش 31 میلیارد ریال تخلف ثبت و رسیدگی شد.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس با بیان این که 16 هزار مورد بازرسی در خصوص کالای قاچاق صورت گرفته است اظهار داشت: در این راستا 52 پرونده نیز تشکیل شد که ارزش ریالی این پرونده ها نیز افزون بر 6 میلیارد و 450 میلیون ریال است.
صداقت تاکید کرد: کالای قاچاق به کالایی اطلاق می شود که خارجی و وارداتی باشد و مستندات لازم مرتبط با واردات از مبادی قانونی را نداشته باشد.
ع.پ/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.