فرید اسماعیل زاده شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این سامانه بارشی فعال که تا اواخر دوشنبه دهم آذرماه ادامه خواهد داشت به تناوب از سمت غرب استان موجب وزش باد، بارش باران، رگبار و رعد و برق و بارش برف در نقاط سردسیر و ارتفاعات استان خواهد شد و مناطق شمالی و شمال غرب استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی ادامه داد: شدت بارش ها به حدی خواهد بود که احتمال آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها در نواحی شمال غربی، غربی و مرکزی استان وجود دارد.
او اظهار داشت: پس از عبور این سامانه، در صبح سه شنبه یازدهم دی ماه شاهد ایجاد مه و کاهش دید در نواحی شمالی استان و همچنین کاهش دما خواهیم بود و به همین دلیل توصیه می شود که برای جلوگیری از بروز حادثه و وارد آمدن خسارت های احتمالی تمهیدات لازم اتخاذ شود.

** اردکان بیشترین و بوانات کمترین میزان بارش های اخیر را داشتند
رئیس اداره پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس، در خصوص میزان بارش 24 ساعت گذشته در این استان هم گفت: بیشترین میزان بارش در نتیجه ورود سامانه اخیر به استان مربوط به شهر اردکان مرکز شهرستان سپیدان با هشت و یک دهم میلیمتر و کمترین میزان بارش مربوط به بوانات با سه دهم میلیمتر بود.
اسماعیل زاده، میزان بارش باران در کلانشهر شیراز را هفت و 6 دهم میلیمتر (ایستگاه فرودگاه) برشمرد و افزود: این سامانه در زرقان چهار میلیمتر، قیر و کازرین 2/2 دهم میلیمتر، فیروزآباد 2 میلیمتر، کازرون 2 میلیمتر و ممسنی یک و هشت دهم میلیمتر بارش به دنبال داشته است.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.