به گزارش ایرنا در هفته های اخیر، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز برنامه ای با عنوان نقاشی کودکان بد سرپرست و بی سرپرست را بر دیوارهای سطح شهر شیراز به اجرا در آورده است، برنامه ای که گویا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در برگزاری آن نقش داشته اما رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در نشست های خبری، اسمی از آنها به میان نمی آورند.
این مساله باعث شده که شماری از اعضای شورای اسلامی شیراز به این موضوع واکنش نشان دهند.

**سازمان سیما، منظر در امور فرهنگی شیراز دخالت نکند
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مدیران سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز به جای انجام برنامه‌های فرهنگی، تمرکز خودشان را بر زیباسازی شهر و فضای سبز بگذارند.
روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، جمعه به نقل از سولماز دهقانی افزوده است: سازمان‌های تابعه شهرداری شیراز از دخالت در امور غیر مرتبط با وظایف خود بپرهیزند.
وی، با انتقاد از عملکرد برخی سازمان‌های شهرداری شیراز گفت: اینکه سازمان‌های مختلف شهرداری تمایل به برگزاری برنامه‌های فرهنگی دارند، بسیار خوب است اما به نظرم پرداختن به وظایف اصلی و ذاتی‌شان ارجح است.
دهقانی ادامه داد: هر سازمان و معاونتی باید در حیطه وظایف خودش کار انجام دهد.
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شیراز ادامه داد: در شهرداری سازمانی به نام 'سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی' فعال است که متولی امور فرهنگی و برگزاری رویدادهاست و برنامه‌های فرهنگی باید با هماهنگی این سازمان انجام شود.
دهقانی با اشاره به برخی برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز بیان کرد: مدیران این سازمان تمرکز خودشان را بر زیباسازی شهر و فضای سبز بگذارند تا سیما و منظر شهری بهتری داشته باشیم.
این مطلب در حالی عنوان شده که دیوارهای شهری جزو سیما و منظر هر شهری به شمار می آید و حال باید دید که این برنامه فرهنگی که با هدف انگیزه دادن به کودکان کار و بد و یا بی سرپرست و همچنین واداشتن شهروندان به فکر کردن در خصوص این معضل اجتماعی اجرا شده، شایسته است که برای سهم خواهی سازمان های زیرمجموعه شهرداری شیراز با حاشیه های اینچنینی مواجه شود؟

**رویای کودکان کار بر روی دیوار خیابانی در شیراز ترسیم شد
تعدادی از کودکان کار شیرازی، دیوارهای خیابان معالی آباد این شهر را روز بیست و دوم آذرماه 97 بوم نقاشی قرار داده و رویاهای دست نیافته کودکی خود را با قلم مو و رنگ به تصویر کشیدند.
به گزارش ایرنا حدود 40 کودک کار و بد سرپرست شیراز، به ابتکار تشکل مردم نهاد صبح آفرینش و سازمان سیما و منظر شهرداری این شهر، با هدف آموزش و کاهش آسیب‌های اجتماعی، اقدام به نقاشی بخشی از دیوارهای خیابان معالی آباد شیراز کردند.
مدیر تشکل مردم نهاد صبح آفرینش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این تشکل در حوزه آموزش و فرهنگ سازی و کاهش آسیب های اجتماعی کودکان و نوجوانان از سال 90 فعالیت خود را آغاز کرد.
محمد مسعودیان افزود: در ابتدا، این تشکل کار خود را از کانون اصلاح و تربیت شروع کرد اما در ادامه راه متوجه شدیم که اغلب نوجوانان و کودکان بزهکار، ساکن محله های مشخصی در شهر شیراز هستند و پس از آن تلاش این انجمن مردم نهاد به سمت آموزش در محلات پُر خطر شیراز و پیشگیری از آسیب های اجتماعی سوق پیدا کرد.
وی ادامه داد: آموزش های این تشکل در 2 محل واقع در بافت قدیم شیراز و محله بنی هاشمی انجام می شود و شماری از مربیان داوطلب، کلاس های سوادآموزی برای کودکان بازمانده از تحصیل و همچنین کلاس موسیقی را در مکان های نامبرده برگزار می کنند.
مسعودیان اضافه کرد: هم اینک حدود 450 کودک کار اعم از کار در خیابان و یا مغازه ها در شهرستان شیراز شناسایی شده اند که به دلایل مختلف ناگزیر به کار کردن هستند و تا کنون برای تعدادی از این کودکان و خانواده های آنها دوره های آموزشی برگزار شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 150 خانواده که دارای کودکان کار و بدسرپرست هستند زیر پوشش این تشکل قرار دارند.
به گفته مسعودیان، آموزش های این تشکل تنها منحصر به کودکان کار نیست بلکه شامل خانواده های آنها نیز می شود.
او بیان داشت: حدود 200 نفر در این تشکل مردم نهاد عضو هستند و هزینه های مورد نیاز این نهاد از طریق این افراد تامین می شود.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز، روز ششم دی ماه جاری در نشست خبری، نقاشی کودکان کار شیرازی بر روی بخشی از دیوارهای خیابان معالی آباد این شهر را به سازمان زیر مجموعه خود با همکاری تشکل های مردم نها از جمله جمعیت دانشجویی امام علی (ع) و صبح آفرینش نسبت داد اما نامی از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نبرد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.