به گزارش ایرنا سید محمود هاشمی، چهارشنبه در آیین تجلیل از فعالان برتر اتحادیه کمد و کاببینت سازان استان فارس در شیراز بیان داشت: هم اینک شرایط خاصی در بازار حاکم است و یکی از اقداماتی که در صنوف انجام شده است تا شاهد ایجاد عدالت در صنف ها باشیم، نظارت بر بازار است از این رو باید به موضوع اجرای عدالت صنفی در میان صنوف توجه ویژه ای شود.
وی افزود: شرایط حساسی در صنوف ایجاد شده و باید همان گونه که در 8 سال جنگ تحمیلی، صنوف توانستند نقش تاثیر گذاری در کنترل بازار داشته باشند اکنون نیز همانگونه باید رفتار کرده و نبض بازار را در دست گیرند.
رئیس اتاق اصناف استان فارس ادامه داد: اگر شاهد تولید محصولات بی کیفیت از سوی کارخانه ها باشیم و حجم تولید نیز پوشش دهنده نیاز مصرف کننده نباشد نباید انتظار داشته باشیم که چرخه توزیع، رسالت خود را به نحوی شایسته انجام دهد بلکه باید توجه داشت که چرخه تولید و روند توزیع محصولات مکمل یکدیگرند.
هاشمی بیان کرد: با مشکلاتی که در حوزه تولید و توزیع کالا وجود دارد نباید در این فرآیند، اصناف متضرر اصلی باشند.
وی در مورد پاره ای از مشکلاتی که در حوزه واحدهای صنفی وجود دارد گفت: برخی بدون دارا بودن جواز کسب در حال فعالیت هستند و بیشترین شکایت هایی که از واحد های صنفی به اتاق اصناف ارایه می شود مربوط به واحدهایی است که بدون مجوز و سیار فعالیت می کنند.
هاشمی ادامه داد: یکی از راه هایی که می توان از ادامه فعالیت افراد بدون مجوز جلوگیری کرد، مدون سازی فرآیند های فعالیت ساختمانی است.
او گفت: با همکاری دستگاه های مرتبط با حوزه ساختمان و 17 اتحادیه ساختمانی، تفاهم نامه ای تدوین و امضا خواهد شد که پس از این تفاهم نامه، شهرداری تنها زمانی اقدام به صدور پایان کار ساختمانی خواهد کرد که پیمانکاران با یکی از 17 اتحادیه مرتبط با حوزه ساختمان در فرآیند ساخت ساختمان، همکاری کرده باشند.

** اجرای آموزش های بهداشت حرفه ای برای اتحادیه های صنفی
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف استان فارس هم در این آیین اظهار داشت: 2 کار گروه بهداشت حرفه ای و بهداشت و ایمنی (HSE) برای اتحادیه های صنفی تشکیل شده و فعالان صنف کمد و کابینت ساز هم باید در این کار گروه ها شرکت کنند.
ناصر مهرتاش اضافه کرد: این آموزش ها به صورت یکپارچه است و 24 اتحادیه دیگر در این کارگروه ها شرکت خواهند کرد تا از این طریق، معلومات و دانسته های خود را در حوزه بهداشت ایمنی در محیط کسب و کار افزایش دهند.
وی گفت: همچنین تفاهم نامه ای با هماهنگی میان 17 اتحادیه و دستگاه های مرتبط با حوزه ساختمان تدوین شده که این تفاهم نامه افراد را ملزم به استفاده از نیروهای متخصصی خواهد کرد که تحت حمایت و عضو اتحادیه های مرتبط با ساختمان باشند.

** نرخ ارایه خدمات متفاوت، مشکل اتحادیه کمد و کابینت سازان شیراز
رئیس اتحادیه کمد و کابینت سازان شیراز هم در این آیین گفت: موازی کاری میان اتحادیه کمد و کابینت سازان و اتحادیه درودگران باعث شده تا 2 مشکل اساسی موازی کاری و ارایه نرخ خدمات متفاوت میان فعالان این صنف ایجاد شود.
یوسف گلچین اضافه کرد: بیش از 400 واحد صنفی دارای پروانه در شیراز در حوزه ساخت کمد و کابینت فعال هستند که تنها10درصد از شکایت های مردمی را به خود اختصاص داده اند و 90 درصد شکایت ها مربوط به افراد یا واحدهایی است که بدون مجوز فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به این که شرح درستی از وظایف 2 اتحادیه درودگران و کابینت سازان تعریف نشده است، هر 2 اتحادیه به ساخت کابینت و کمد مشغول هستند و این موضوع مشکلاتی برای فعالان این حوزه ها و همچنین مردم ایجاد کرده است به گونه ای که شاهد ساخت کابینت در اتحادیه درودگران هستیم.
گلچین افزود: از سال 1345تاکنون اتحادیه کمد و کابینت سازان وجود داشته و فعالیت این اتحادیه در زمینه ساخت کمد و کابینت بوده است اما از سال 1385 که موضوع تخته فیبر با چگالی متوسط (MDF) مطرح شد بسیاری از فعالان صنف درودگری نیز اقدام به ساخت کابینت کردند.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.