مسعود رضایی چهارشنبه به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در گفت و گو با ایرنا، افزود: استان فارس نیز ‌مانند برخی از استان‌های کشور با کمبود فضاهای آموزشی مواجه است و از این معضل رنج می‌برد که راه‌اندازی نهضت مدرسه‌ سازی بنیاد برکت، پاسخ مناسب و درخور توجهی به رفع این کمبود است.
وی به تفاهم ‌نامه 6500 میلیارد ریالی منعقده میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری فارس برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و محرومیت‌زدایی این استان و دیگر فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد برکت در زمینه‌های عمرانی، زیربنایی، سلامت، درمان و خدمات اجتماعی نیز اشاره کرد.
رضایی افزود: خدمت‌ رسانی بنیاد در حوزه‌هایی همچون ایجاد اشتغال، ساخت مسکن محرومان، بیمه‌ روستاییان و کمک به محرومان به ارتقای سطح زندگی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مردم این مناطق کمک شایانی می‌کند. بنیاد برکت هم‌چنین می‌تواند در حوزه‌های خدماتی دیگری مانند مقاوم ‌سازی خانه‌های روستایی در مناطق محروم نیز مشارکت کند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت:بیکاری در فارس بالاست و اشتغال در این استان از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیست. در عین حال، ظرفیت‌های مناسب برای ارتقا، بهینه‌ سازی و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی در استان وجود دارد که مشارکت و سرمایه‌ گذاری بنیاد برکت در این واحدها می‌تواند به رونق اقتصادی منطقه و در نتیجه بالارفتن سرانه‌ اشتغال کمک کند.
رضایی اظهار داشت: آمارهای غیررسمی حکایت از سکونت نزدیک به 40 هزار نفر در حاشیه‌های شهرهای بزرگ استان فارس به ‌خصوص شیراز دارد. اغلب این افراد به دلیل کم‌آبی و خشکسالی مجبور به رها کردن کار کشاورزی خود شده اند و از روستاها به حاشیه‌ شهرها مهاجرت کرده‌اند و امروزه در وضعیت نامناسبی روزگار می‌گذرانند.
به گفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، ایجاد فرصت‌های شغلی و فراهم‌آوردن زمینه های لازم برای کسب ‌و کارهای خرد و خانگی توسط بنیاد برکت در مناطق حاشیه‌ نشین استان فارس، می‌تواند به رفع معضل حاشیه ‌نشینی و کاهش تبعات و عوارض آن بینجامد.
بنا بر آمارهای اعلامی، بنیاد برکت تا به امروز 146 طرح شامل 9 طرح در حوزه‌ توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی، 133 پروژه در زمینه‌ امور زیربنایی و فرهنگی، 3 طرح در حوزه سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری 2494 میلیارد ریال در استان فارس به بهره‌ برداری رسانده و یا در دست اقدام دارد.
بنیاد برکت براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه رسیدگی به محرومان، 20 آذر ماه سال 1386 توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد.
7375/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.