کرمعلی قندالی، شنبه در حاشیه نشست بررسی مسایل و مشکلات عشایر ایل قشقایی در منطقه قشلاقی شهرستان خنج در استان فارس در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرف سه سال گذشته نیز چهار هزار میلیارد ریال در قالب تخصیص اعتبار و پرداخت تسهیلات از محل صندوق ذخیره برای بهبود معیشت عشایر کشور هزینه شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: آب مورد نیاز عشایر کشور هم اینک از طریق 600 دستگاه تانکر تامین می شود و تا پایان سال 97 نیز 100 دستگاه تانکر دیگر و 220 دستگاه خودرو برای خدمات رسانی بیشتر به عشایر در اختیار اداره های کل امور عشایری استانها قرار می گیرد.
قندالی با اشاره به موضوع برق رسانی به مناطق عشایری با نصب پنل های خورشیدی، گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه
75 هزار خانوار عشایری با این شیوه از مزایای برق بهره مند خواهند شد.
برنامه ششم توسعه برای سال های 1395تا 1399تدوین شده است.
رئیس سازمان امور عشایری کشور همچنین از توسعه ایل راهها و اسکان عشایر به عنوان دیگر اولویت های مهم این سازمان یاد کرد.
قندالی در بخش دیگری از مطالب خود بیان داشت: فارس یکی از بزرگترین استان هایی است که بیشترین عشایر را در خود جای داده است و از این رو توجه به حل مسایل و مشکلات آنها بسیار حائز اهمیت است.
همچنین در این نشست که جمعی از عشایر طوایف بهمن بیگی، کرانی و بوربو از ایل قشقایی حضور داشتند، خواستار تامین آب، برق، بهداشت، راه و علوفه دامی به عنوان ضروری ترین نیازهای خود شدند.
رئیس سازمان امور عشایری کشور در مدت 2 روز اقامت خود در شهرستان های خنج و لارستان از مناطق قشلاقی عشایر در این 2 منطقه بازدید کرد.
شهرستان گرمسیری خنج که در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد، با برخورداری از 500 هزار هکتار مرتع، در ایام سرد سال میزبان سه هزار و 200 خانوار عشایری و 350 هزار راس دام آنهاست. این شهرستان یکی از بزرگترین مناطق قشلاقی جنوب استان فارس به شمار می آید.
استان فارس دارای 27هزار و 279 خانوار عشایری با جمعیتی افزون بر 150 هزار نفر در قالب ایل های قشقایی ،خمسه و لر است.
7367 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.