به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عبدالرضا دستغیب جمعه در جمع خبرنگاران افزود: هدف از اجرای طرح پیوند با کتاب ،تقویت فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، ایجاد انس و الفت با کتاب و تبیین فرهنگ مطالعه در بین نسل جوان و نوجوان است.
وی ادامه داد: در گام اول سه هزار نسخه کتاب در پایانه های نمازی، شاهچراغ و مترو (ایستگاه نمازی) در اختیار شهروندان شیرازی قرار گرفته و از شهروندان خواسته شد که پس از مطالعه کتاب آن را در محل عمومی دیگری قرار دهند تا سایر شهروندان نیز از آن استفاده کنند.
دستغیب اظهار داشت: امیدوارم با مشارکت شهروندان شیرازی در اجرای این طرح، هرچه بیشتر شاهد رونق فرهنگ کتابخوانی و در نتیجه بازخوردهای مثبت آن در سطح این کلانشهر باشیم.
وی طرح پیوند با کتاب را از جمله نیازهای جامعه امروز و از دغدغه های مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز دانست که با همت این مجمع به مرحله اجرا در آمده است.
دستغیب در ادامه افزود: کتاب باید به عنوان جزئی از سبد ضروری زندگی روزمره مردم در آید و جامعه جایگاه مهم آن را درک کند، چرا که فرهنگ در سایه کتاب و کتابخوانی رشد کرده و جامعه با مطالعه کتاب به پیشرفت می رسد و تنها راه توسعه کتابخوانی سرمایه‌گذاری در این رابطه است.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: شهروندان شیرازی می توانند با تماس با شماره های32360837 و32341437 و هماهنگی با مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز کتابهای نو یا استفاده شده خود را در اختیار این مجمع قرار دهند تا در طرح پیوند کتاب استفاده و در دسترس عموم قرار گیرد.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.