به گزارش ایرنا، یداله رحمانی شامگاه پنجشنبه در جمع نخبگان و ورزشکاران شهرستان های ممسنی و رستم افزود: سرانه ورزشی استان فارس از 24 صدم مترمربع در سال 92 به 53 صدم مترمربع در مقطع کنونی افزایش یافت.
وی با اشاره به بهره برداری از استخر سرپوشیده و 10 زمین چمن در ممسنی که با حضور وزیر ورزش و جوانان صورت گرفت، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید در بخش ورزش اقدام های ارزشمندی در استان فارس صورت گرفته است.
سرپرست استانداری فارس گفت: افتتاح استخر سرپوشیده با اعتبار پنج میلیارد تومان و 10 زمین چمن مصنوعی با اعتباری افزون بر سه میلیارد تومان در شهرستان ممسنی بخشی از خدمات زیرساختی در حوزه ورزش است.
رحمانی افزود: از ابتدای دولت تدبیرو امید نیز 6 هزار و 600 متر مربع فضای ورزشی در شهرستان ممسنی افتتاح شده است و بیش از 17 هزار متر مربع فضای ورزشی نیمه تمام وجود دارد که بخش عمده ای تا پایان سال و بقیه هم به تدریج به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: سرانه فضای ورزشی شهرستان که در ابتدای دولت یازدهم، 27صدم متر مربع بود و با 60 درصد رشد در حال حاضر 43صدم متر مربع است که حدود 15 صدم درصد به این سرانه اضافه می شود.
سرپرست استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با وجود این زیرساخت ها و حمایت های که صورت گرفته است، ورزشکاران استان فارس افتخار آفرینی های متعددی در سطح ملی و بین المللی داشته اند.
وی افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید 13 سازمان مردم‌ نهاد در استان فارس وجود داشت در حالی که اکنون این تعداد به بیش از 100 سمن افزایش یافته است و خدمات ارزنده ای در راستای برون سپاری خدمات دولتی به بخش خصوصی توسط این سمن ها در جامعه انجام می شود.
رحمانی با اشاره به تلاش های انجام شده در حوزه گسترش مشارکت های اجتماعی جوانان طی سه سال گذشته از رتبه برتر استان فارس در این زمینه خبر داد.
سرپرست استانداری فارس همچنین به پتانسیل های ویژه شهرستان ممسنی در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: حضور هشت فوتبالیست از ورزشکاران این شهرستان در لیگ برتر فوتبال، پنج نفر از بانوان این شهرستان در لیگ برتر فوتسال همچنین 50 ورزشکار فعال در سطوح ملی، بخشی از توانایی های ورزشی ممسنی را نشان می دهد.
وی همچنین به سایر ظرفیت های شهرستان ممسنی اشاره کرد و افزود: ممسنی را به عنوان پدیده کنکور در استان فارس میشناسند و در سال جاری نیز 40 نفر از دانش اموزان این شهرستان موفق به پذیرش در رشته پزشکی شده اند که این موضوع نشان دهنده توجه به علم و دانش و آموزش در میان مردم شهرستان ممسنی است.
شهرستان ممسنی به مرکزیت شهر نورآباد در فاصله 145 کیلومتری غرب شیراز واقع است.
7366/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.