به گزارش ایرنا، علیرضا اورنگی پنجشنبه در دومین روز گردهمایی مدیران امور اراضی سراسر کشور در شیراز افزود: پیش از این برای جلوگیری از اقدام های افراد قانون‌گریز، متخلف و سودجو گشت‌های حفاظت از اراضی فعال بوده اند که با تشکیل یگان حفاظت، فعالیت ها به شکل منسجم تری دنبال می شود.
وی گفت: پس از پیگیری‎های زیاد و اخذ موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی مصوب و ابلاغ شده است.
رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهار داشت: بزودی فرمانده یگان حفاظت این سازمان معرفی می شود و بدین ترتیب ارتباط ساختاری و قانونی با نیروی انتظامی حفظ شده و این یگان، به عنوان ضابط قضایی در اجرای صحیح قانون می‌تواند نقش موثری ایفا کند.
اورنگی در عین حال گفت: سیاست ما در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی به شیوه پیشگیری بوده و قهری نیست.
وی ادامه داد: اگرچه در اجرای قانون حفظ کاربری با استفاده از نظام نرم‌افزاری و آی‌تی (IT) و در نتیجه آگاهی بخشی، سیاست پیشگیرانه را دنبال کرده اما با افراد سودجو و فرصت طلب با قوت و قاطعیت برخورد می‌کنیم.
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: از وظایف ما به عنوان دستگاه حاکمیتی در حوزه زمین برخورد متناسب با شرایط حاکم بر کشور است، از این رو هدف اصلی این گردهمایی تجدیدنظر نسبت به اقدامات، نحوه برخورد و تنظیم برنامه‎ در شرایط کنونی است.
اورنگی با اشاره به این‎که به ازای هر هکتار تغییر کاربری اراضی کشاورزی به غیر کشاورزی، 20 تن محصول کشاورزی از چرخه تولید خارج می‌شود، افزود: در حفظ اراضی زراعی و باغات در جبهه تولیدکنندگان و بهره‌برداران کشاورزی هستیم و برای رفع دغدغه، مشکل و نیازهای بخش تولید از آن‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.
اورنگی در ارتباط با ساماندهی اراضی کشاورزی گفت: اختلافات ناشی از اجرای قوانین موازی توسط بخشی از دستگاه‌ها باعث شد که در برخی موارد کشاورز ما مدعی بود که این عرصه مستثنیات و واگذاری قانونی وزارتخانه‌ها بوده و از طرفی همکاران منابع ملی، تشخیص منابع ملی داشتند از این رو در راستای اقتصاد مقاومتی و رفع دغدغه اجتماعی و روانی مردم، با تشکیل کمیسیون رفع تداخلات از سال 1394، نسبت به اصلاح نقشه‌ها و رفع اختلاف اسناد تصمیم‌گیری می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به تثبیت مالکیت ناشی از تشکیل کمیسیون رفع تداخلات، یادآور شد: از نتایج آن حمایت از سیاست‌های توسعه بخش کشاورزی، الگوی کشت و برنامه تولید وزارت جهادکشاورزی است.
اورنگی ادامه داد: در نشست مدیران امور اراضی کشور در شیراز، به دنبال اصلاحاتی در دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها، تجدید نظر در بخشی از تصمیم‌سازی‎ها با توجه شرایط جدید کشور هستیم که آثار این نشست‎ باید آرامش و انگیزه در جهت اراده دولت مبنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای تولید و اشتغال بیشتر، حمایت از سرمایه‎گذاران بخش‌های مختلف اقتصادی کشور باشد.
نشست مدیران امور اراضی کشور که چهارشنبه در شیراز آغاز به کار کرد، امروز پنجشنبه به کار خود پایان می دهد.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.