به گزارش ایرنا، در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان فارس بیش از 60 غرفه به ارائه دستاوردهای خود می پردازند.
این نمایشگاه تا 30 آذرماه همه روزه از 8 صبح تا 17 برای بازدید همگان آزاد خواهد بود.
رئیس دانشگاه شیراز در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان فارس گفت: انسان متخصص باید مبتنی بر دانش و علم استحکامات امروز و فردای خود را بنا کند.
حمید نادگران با بیان اینکه همه شئون علم و زندگی اجتماعی امروز بر محور دانش شکل می گیرد، ابراز داشت: استفاده از دانش به معنای برخورداری از بینش انسانی و به کارگیری عنصر خلاقیت با هدف تولید ثروت و رفاه از علم است.
وی عنوان کرد: جامعه بین المللی حرکت خود را مبتنی بر دانش و علم و تولید ثروت آغاز کرده، از مسیرهای ناهموار عبور کرده و هم اکنون در مسیری هموار درحال حرکت است.
رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه اقتصادهای سنتی درون گرا، معمولی و تک محصولی دیگر راهگشای مسائل و مشکلات نیستند ادامه داد: با افزایش جمعیت و محدودیت منابع در آینده باید حرفی برای نسل های جدید داشته باشیم.
نادگران با اشاره به اینکه دولت هم در سنوات گذاشته و امروز تلاش‌های های مجدانه ای برای ورود دانش به صحنه اقتصاد انجام داده است افزود: با آنکه خطر عقب ماندن از اقتصادهای بزرگ جهان وجود دارد، امیدواری بزرگ این است که این حرکات علمی در کشور آغاز شده است و ما هم اکنون در مسیر توسعه گام بر می داریم.
وی یکی از معیارهای مهم در پیشرفت های علمی را اعتماد و تعامل با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان دانست و بیان کرد: این مهم تاکنون مغفول مانده است و دانشگاه شیراز هم اکنون با 750 عضو هیات علمی در 75 رشته تحصیلی در حال انجام فعالیت های علمی منحصر به فردی است که میتواند آن ها را در خدمت صنایع قرار دهد و صنایع نیز در جهت گیری ها و جهت دهی به این تعاملات دانشگاه را یاری کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس نیز در این آیین با بیان اینکه عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا باید به عنوان یک اصل قرار گیرد افزود: رشد و توسعه علم از شاخص هایش رفاه اجتماعی است و بی شک در بخش های مختلفی از جامعه خود را نشان می‌دهد.
ساسان تاج گردون عنوان کرد: با وجود دست نوشته‌های قانونی که در ادوار مختلف در نگاه به پژوهش داشته ایم، توفیقاتی به دست آمده است اما آنچه باید تاکنون محقق می شد، نشده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس بیان کرد: سهم عظیمی از هزینه های تحقیقاتی در کشورهای توسعه یافته توسط بخش خصوصی تامین می شود و بدین واسطه می توان شاخصه اصلی رشد و توسعه را در شرکت هایی برند جهانی دید.
هفته پژوهش از شنبه 24 آذرماه در استان فارس آغاز شده است و تا 30 آذرماه با شعار پژوهش هدفمند، ارزش آفرین در خدمت تولید ملی ادامه می یابد.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.