به گزارش ایرنا حمید رضا ذوالانواری، سه شنبه در کارگروه ویژه نمایشگاه فرش دستباف استان فارس در شیراز افزود: بخش خصوصی در حوزه ها و بخش های مختلف به ویژه فرش، همواره پیشگام بوده و این در حالی است که به رغم انتظاراتی که از بخش دولتی داریم این بخش در این زمینه حضور شایسته ای نداشته است.
وی، با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف در بهمن ماه 97در شیراز گفت: همه باید بکوشیم که این نمایشگاه در خور نام و جایگاه فرش استان و هنر مردم این دیار هنرمند پرور برگزار شود.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس بیان کرد: این استان از گذشته های دور دارای پیشینه درخشانی در زمینه تولید فرش دستباف بوده و نام فرش فارس نامی شناخته شده در سراسر دنیاست.
ذوالانواری افزود: بدون تردید در کنار تبلیغات مناسب و گسترده، ارایه مشوق های مختلف نیز می تواند زمینه ساز حضور گسترده هم تولید کنندگان فرش و هم بازدید کنندگان در این نمایشگاه باشد.
عضو اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان فرش دستباف ایران، با گلایه از عدم حضور بخش دولتی در نشست های هماهنگی برگزاری نمایشگاه فرش دستباف فارس، ادامه داد: با وجود اینکه فارس مهد فرش دستباف کشور است و شهرت جهانی در این زمینه دارد اما مسئولان دولتی نسبت به این هنر فاخر بی تفاوت هستند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستبافت هم، اصالت و هویت فرش ایران و فارس را در جهان کم نظیر دانست و گفت: هدف ما از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه فرش استان فارس، معرفی و شناساندن هرچه بیشتر فرش این استان به مردم این منطقه و سایر نقاط کشور است.
غلامرضا پایدار افزود: برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه نیازمند هم افزایی بخش دولتی و خصوصی هستیم که امیدواریم این امر محقق شود.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.