به گزارش ایرنا سلیمان کرمی، یکشنبه در دومین روز از هفته پژوهش و فناوری در آیین تجلیل از 24 پژوهشگر برتر شهرستان فسا افزود: در دنیای امروز رابطه مستقیمی بین فناوری و پیشرفت در ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وجود دارد و پژوهش عامل اساسی و مهمی در این زمینه به شمار می آید.
وی بیان داشت: تقویت این ارتباط و دستاوردهای آن در نهایت به ارتقای سطح رفاه جامعه منجر خواهد شد.
کرمی، پژوهش های کاربردی و فناوری را مولفه هایی مهم در توانمندی کشورها دانست و اظهار داشت: در صورتی پژوهش می تواند موتور محرکه و ضامن توسعه در هر کشوری باشد که بر اساس تقاضای جامعه، بتواند پاسخگوی نیازهای متنوع و مختلف باشد.
معاون استاندار فارس، همکاری دانشگاه و صنعت را برای حل مشکلات جامعه در زمینه های مختلف بهداشتی، درمانی، اشتغال و صنعت مهم ارزیابی کرد و خواستار تقویت و استحکام هر چه بیشتر رابطه دانشگاه با صنعت شد.
رئیس دانشگاه فسا هم در این آیین بیان داشت: با توجه به وضیعیت این شهرستان در زمینه های مختلف از جمله خشکسالی، کشاورزی و صنعت، ظرف چند سال گذشته بیش از 35 طرح تحقیقاتی و پژوهشی از سوی این دانشگاه انجام شده است.
محسن اژدری افزود: همچنین تا کنون بیش از 450 مقاله علمی، پژوهشی از سوی اعضای هیات علمی این دانشگاه در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسیده که این امر موید پیشرفت و ارتقای جایگاه این مرکز علمی در بین سایر دانشگاه های کشور است.
در این آیین که به همت دانشگاه فسا برگزار شد از 24 پژوهشگر برتر در زمینه های دانشگاهی، پارک علم و فناوری و صنعت با اهدای لوح تجلیل شد.
از بیست و چهارم تا سی ام آذرماه به عنوان هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده است. شعار امسال این هفته '
پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی' است.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.