به گزارش ایرنا، علی حائری، فرزند آیت‌الله حائری، شنبه 24 آذرماه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: همایش تبیین اندیشه‌های آیت‌الله حائری شیرازی با عنوان «آیت اخلاق و حکمت» پنجشنبه 29 آذر در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.
وی افزود: در این همایش از پوستر فراخوان مقالات کنگره ملی علوم انسانی ـ اسلامی نیز با حضور اندیشمندان کشورمان رونمایی خواهد شد.
حائری بیان کرد: دبیرخانه دائمی این کنگره ملی در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز دایر شده است و از آنجا که مرحوم آیت‌الله حائری توجه ویژه‌ای به علوم انسانی اسلامی داشت، این همایش همه ساله در سالگرد ارتحال وی برگزار می‌شود.
همچنین رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در این نشست با بیان اینکه در جنگ نرم باید از افکار مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی برای مصون‌سازی نسل جوان استفاده کرد، افزود: برکات ایشان از نظر اخلاقی و معنوی هنوز جاری و ساری است و این مسئله تنها برای استان فارس نبود، بلکه ایشان در همه استان‌ها و شهرستان‌ها کرسی داشت.
لطف‌ الله یداللهی ادامه داد: متأسفانه شخصیت آن عالم ربانی آن‌طور که باید و شاید شناخته نشده است و اکنون وظیفه ماست که‌ کنگره ملی تبیین ابعاد شخصیت مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی را برگزار کنیم.
مراسم ختم و اولین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی پنجشنبه 29 آذرماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.
محمدصادق (محیی‌الدین) حائری شیرازی نماینده اسبق ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز 29 آذر 1396 در سن 81 سالگی در قم درگذشت.
وی که متولد شیراز بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اولین دوره مجلس شورای اسلامی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی شد.
پس از شهادت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب به دست منافقین ‌در آذرماه 1360 ، حضرت امام خمینی(ره) آیت الله محیی الدین حائری شیرازی را به جای این شهید به عنوان نماینده خود و امام جمعه شیراز منصوب کردند. آیت الله حائری شیرازی در سال 1387 از این منصب ها استعفا داد.
آیت الله حائری شیرازی همچنین در چند دوره، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بود.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.