به گزارش ایرنا به نقل از گزارش دریافتی جمعه 23آذر از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس، سرهنگ حمیدرضا گرامی در کارگاه آموزشی دبیران و مربیان درس آمادگی دفاعی استان فارس، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دستاورد‌های دوران دفاع مقدس، زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه فراهم می کند.
وی جامعه هدف آموزش و پرورش را سرمایه بزرگ اجتماعی دانست و خطاب به دبیران و مربیان درس آمادگی دفاعی گفت: قسمتی از آموزش و تربیت دانش آموزان مربوط به شماست که در این زمینه باید بسیار هوشیار عمل کنید و فرهنگ ایثار و شهادت را از طریق آموزش و پرورش به نسل‌های آینده منتقل کنید.
گرامی تداوم راه شهدا را برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ضروری دانست و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از عاشورای حسینی است، باید در جامع نهادینه شود و یکی از راه‌های اساسی و اصلی این ترویج مدارس هستند و مربیان و دبیران آمادگی دفاعی می‌توانند در این حوزه پیشرو باشند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: اگر فرهنگ علم‌پروری، مطالعه و آموزش در کشور ما رواج پیدا کند، بسیاری مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف برطرف خواهد شد.
وی افزود: اگر در کلاس‌های درس هر معلمی 3 دقیقه از وقت کلاس خود را به ارائه حدیثی از بزرگان دین، شهدا و رهبری اختصاص دهد، می‌تواند زمینه لازم جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را در جامعه ایجاد کند.
کارگاه یک روزه دبیران و مربیان درس آمادگی دفاعی استان فارس، 22 آذرماه با حضور 100 مربی و دبیر درس آمادگی دفاعی آموزش و پرورش فارس و به همت اداره ‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.