به گزارش ایرنا یدالله رحمانی، چهارشنبه در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس در شیراز، فرهنگ ایرانی را برخوردار از توانایی بازتولید و زایندگی بسیار دانست و افزود: این فرهنگ همواره بیش از آن که اثرپذیر باشد در عرصه جهانی اثرگذار بوده است.
وی ادامه داد: جذابیت‌های میراث فرهنگی و ادبی ایران به ویژه در فارس از جایگـاه برجسـته ای در حـوزه تمـدنی شرق برخوردار است و بهره گیری از قابلیت هـای آن مـی توانـد بـرای جهانیـان جـذاب باشـد.
رحمانی، صلح و دوستی را از مهمترین دستاوردهای صنعت گردشگری دانست و گفت: این صنعت نتیجه همگرایی فرهنگی و اشتراک های رفتاری مردمان دنیاست بنابراین گردشگری باید به عنوان پیام آور صلح و دوستی برای معرفی کشور و دیار کهن فارس، مدنظر فعالان و ذی‌نفعان این صنعت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سرزمین پارس میعادگاه هنر، خاستگاه تمدن و گاهواره فرهنگ ایران زمین است، ادامه داد: صاحبدلان، این دیار را با حافظ و سعدی می شناسند. حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و امامزادگان واجب التکریم، نگین ارزشمند این دیار الهی است که دلدادگی مومنان را از دیرباز بر لوح جاودان تاریخ حک کرده است.
سرپرست استانداری فارس با اشاره به افزایش هشت درصدی بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از اماکن تاریخی و مذهبی، این استان گفت: رشد 66درصدی بهره برداری از تاسیسات گردشگری اعم از هتل‌ها، هتل ‌آپارتمان‌ها، اقامتگاه های بوم گردی و مهمان پذیرها در مقایسه با سال 96، ثبت جهانی محور ساسانی، ثبت شهر آباده در فهرست میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به عنوان شهر جهانی منبت از مهمترین دستاورد‌های فارس در یک سال گذشته بوده است.
وی همچنین به واگذاری مهمترین طرح های گردشگری استان فارس به بخش خصوصی مانند، باغ موزه مشاهیر، مرکز سعدی شناسی و مجموعه ای از بناهای تاریخی در بافت قدیم شیراز به روش BOT، تصویب یک هزار و 644 طرح در حوزه اشتغال فراگیر و روستایی با ظرفیت اشتغالزایی مستقیم برای چهار هزار و 100 نفر به عنوان بخش دیگری از عملکرد دست اندرکاران این حوزه یاد کرد.
قرارداد ساخت، بهره‌برداری و واگذاری به روش BOT نوعی از قرارداد اقتصادی است که معمولا بین دولت ها و سازمان های متولی اقتصاد از یک سو و شرکت های بخش خصوصی از طرف دیگر منعقد می‌شود.
در این نوع قرارداد، شرکت بخش خصوصی متعهد می‌شود که سرمایه‌گذاری لازم برای انجام یک طرح معمولا بزرگ و زیرساختی را انجام دهد و در ازای سرمایه گذاری که انجام داده به مدت محدودی از آن بهره‌برداری کند، و در نهایت آن را به شکل کامل و فعال به طرف مقابل که به طور معمول دولت است تحویل دهد.
رحمانی، در قسمت دیگری از سخنان خود، ایجاد نمایشگاه های بزرگ و بین المللی را فرصتی برای نمایش خدمات و جاذبه های گردشگری خواند و ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه در سال های آتی نیز استمرار یابد و شاهد موفقیت آن در جلب و جذب گردشگران باشیم.
دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس تا بیست و چهارم آذرماه 97 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس واقع در شهرک گلستان شیراز دایر است.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.