به گزارش ایرنا جمال رازقی، چهارشنبه در آیین رونمایی از سامانه پیشخوان مجوزهای کشور در استان فارس افزود: پیشتر این استان در حوزه کسب و کار در جایگاه نوزدهم الی بیست و ششم کشور قرار داشت.
وی بیان کرد: ایران بر اساس آمارهای موجود در شاخص پرداخت مالیات از طریق سیستم مالیاتی، استرداد مالیات بر ارزش افزوده با سیستم آنلاین و اصلاح سیستم آنلاین در شرکت ها، بهترین عملکرد را دارد.
رازقی اضافه کرد: شروع کسب و کار و دریافت مجوز های خاص از جمله معیارهایی بوده است که ایران در آن ضعیف ترین عملکرد را بر اساس گزارش بانک جهانی داشته است.
او گفت: پس از بررسی در شاخص های خرد می توان به این نتیجه رسید که کارآمدی قانون، شفافیت، سادگی و کارایی اداری، شایستگی و صلاحیت مدیران و چگونگی تصمیم گیری، دسترسی آسان به منابع و نحوه جذب سرمایه گذاری از جمله مولفه هایی است که منجر به این خواهد شد که شاخص های کسب و کار بهبود یابند.
وی بیان داشت: قانون بهبود فضای کسب و کار که در سال 1389 به تصویب رسید به دلیل اینکه اقدامات موثری در این زمینه انجام نشده است، هنوز مغفول مانده و همین امر باعث شده که رتبه فضای کسب و کار کشور در جهان کاهش یابد.
رازقی ادامه داد: شرایط سیاسی و اقتصادی از جمله مواردی است که در کاهش شاخص بهبود کسب و کار در استان و کشور تاثیر مستقیمی دارد.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.