روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس پنجشنبه به نقل از سید حسین میرشجاعیان حسینی در دیدار با روسای تشکل ها و فعالان بخش خصوصی این استان در شیراز افزود: اولویت هر استان در زمینه مشکلات و موانع کسب و کار متفاوت است و بنابراین اولویت ها باید شناسایی و برای رسیدگی به آنها اقدامات مناسب برنامه ریزی و انجام شود.
او اظهار داشت: شاخص فضای کسب و کار نشان دهنده سهولت و مناسب بودن هر کشور برای انجام فعالیت‌ های اقتصادی و تجاری است و دنیا با هدف کاهش مشکلات فضای کسب و کار به سمت سیستم های هوشمند حرکت کرده است.
معاون اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی افزود: برای تغییر وضعیت کشور و بهبود فضای کسب و کار در حوزه اعطای مجوز باید 10 دستگاهی که بیشترین صدور مجوزها را دارند وارد عرصه تسهیل این روند شوند تا شاهد تغییرات محسوس در این بخش باشیم.
وی گفت: یک هزار و 580 عنوان مجوز در کشور وجود دارد که 700 عنوان آن از جنس استعلام های مختلف است و 40 درصد استعلام ها نیز خارج از دولت انجام می شود.
میر شجاعیان اعلام کرد: بهبود وضعیت کسب و کار بدون ایجاد دولت الکترونیک ممکن نیست و این در حالی است که در کشور فقط 10 درصد خدمات به شکل الکترونیکی ارائه می شود.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.