به گزارش ایرنا علی عسکر نجفی سه‌ شنبه 20 آذرماه در آیین گرامیداشت شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب در دبیرستان تیزهوشان شهید دستغیب ناحیه یک شیراز گفت: گرامیداشت یاد شهید آیت الله دستغیب، سنت پسندیده ای است که در آموزش و پرورش به عنوان عملکردی تربیتی از آن بهره گرفته می شود تا دانش آموزانی که حضور چنین افراد شاخص و تاثیر گذاری را درک نکرده اند، با زندگی سراسر معنویت و مجاهدت آنها آشنا شوند.
وی افزود: رفتارو منش شهید دستغیب، الگو و سرمشقی فراموش نشدنی برای همه ماست؛ همانگونه که بسیاری از شهدای انقلاب اسلامی نیز از همین طریق مسیر واقعی خود را پیدا کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اقدامات انقلابی شهید دستغیب در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در برخورد با نظام ستم شاهی از وی با عنوان عالمی عامل یاد کرد که در کنار تهذیب نفس، در مقابل ظلم و ستم نیز ایستادگی کرد و در نهایت مزد خود گرفت.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در این آیین گفت: برای عزت و سربلندی ایران اسلامی مسیری طولانی همراه با سختی پیموده شده و راهی طولانی نیز در پیش است.
آیت الله لطف الله دژکام خطاب به دانش آموزان بیان داشت: نسل پیش از شما، به ‌ویژه شهدا برای رسیدن انقلاب به این مرحله و استقلال ایران زحمات بسیاری کشیده اند و در این مسیر بیش از 300 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است؛ بنابراین باید قدردان خون شهدا باشیم.
وی لازمه کسب عزت، بی نیازی و عظمت را پرهیز از معصیت بیان کرد و گفت: چشم همه ایران به شما دانش آموزان و جوانان است تا با تلاش برای سربلندی این کشور، همانند آنچه گذشتگان و شهدا برای عزت ایران اسلامی انجام دادند عمل کنید و پرچم کشورمان را که مزین به کلمه لا اله الا الله است در همه دنیا سربلند و پیروز نگاه دارید.
آیت الله سید عبدالحسین دستغیب در 1292 خورشیدی در شیراز چشم به جهان گشود و با بهره های معنوی و کسب فیض از محضر علمای بزرگ زمانه به چنان درجه ای از دانش و اخلاق دست یافت که از جمله بهترین الگوهای اخلاقی تهذیب نفس و سیر و سلوک معنوی شد.
این عارف پرهیزگار به عنوان نماینده امام خمینی(ره) در استان فارس، عضو مجلس خبرگان و رییس حوزه علمیه، نقش پررنگی در پیشبرد اهداف انقلاب داشت. او بارها زندان و تبعید را به جان خرید اما هرگز دست از تبلیغ دین و حمایت از انقلاب اسلامی برنداشت.
این عالم ربانی در20 آذر 1360 خورشیدی در مسیر مسجد برای اقامه نماز جمعه شیراز به وسیله منافقان به شهادت رسید و به سومین شهید محراب ملقب شد.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.