به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از روابط عمومی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز، سید عبدالرضا دستغیب در جلسه الگوبرداری از مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با هدف تشکیل در شهرستان سروستان افزود: شورای شهر نمادی از حضور مردم در اداره امور شهری است و اعضای شورا نیز باید با تشویق مردم و خیرین برای مشارکت در رفع معضلات شهری و بدرفتاری های اجتماعی و رفع کمبودهای سخت‌افزاری شهری تلاش کنند.
وی از شهردار و اعضای شورای شهر سروستان خواست با شناسایی خیرین و افراد محبوب در این شهرستان و تشکیل هیات امنا از میان افراد قابل اعتماد هرچه زودتر نسبت به برپایی این مجمع در سروستان اقدام کنند.
دستغیب تشکیل مجمع را گامی برای آشتی مردم با شهرداری ها دانست و وجود نیروهای مردمی داوطلب در تمام بخش‌های جامعه را که به شهرشان تعلق خاطر دارند، عامل تسریع در روند امور شهری و تقویت شهرستان عنوان کرد.
وی بیان کرد: تا مردم پای کار نباشند کشور توسعه نخواهد یافت و ارتقای سطح فرهنگ عمومی در کشورهای پیشرفته عامل رشد و توسعه این کشورها است.
یکی دیگر از اعضای هیات مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با توجه به پیشتازی سروستان در حوزه های مختلف به وجود بزرگان فهیم و برجسته از گذشته های دور در این شهرستان اشاره کرد و آن را نشانه فرهنگ غنی این شهرستان دانست.
داریوش نویدگویی گفت: اتحاد و همبستگی میان اعضای مجمع و جذب خیرین و اعتماد سازی بسیار حائز اهمیت است و امیدوارم با تشکیل مجمع و استفاده از ظرفیت های شهرستان بتوان گامی موثر برای ارتقای فرهنگ شهروندی و رفع کمبودها برداشت.
عضو هیات مدیره مجمع خیرین همچنین بحث کتابخانه ها و احیای کتاب را بسیار حائز اهمیت دانست و بر ضرورت توجه به ترویج کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.
نویدگویی ساخت نمازخانه های متعدد در سطح شهر به جای مسجد را بسیار مقرون به صرفه تر دانست و از بانیان مجمع خواست تا در اولین گام برای تامین نیازهای جوانان با تشکیل مجتمع های فرهنگی در شهرستان و ایجاد کتابخانه، سالن مطالعه و نمازخانه شاهد احیای فرهنگ کتابخوانی در سروستان باشیم.
رئیس شورای شهر سروستان در این نشست گفت: باید بتوانیم با قابلیت های موجود در مردم، شهر را زنده و چهره آن را اصلاح کنیم.
حشمت الله قدرتی افزود: سروستان خاستگاه فرهنگی دارد و به همین دلیل شهری امن در فارس است که وجود بزرگان فرهنگی از گذشته تاکنون در سروستان گواه این مدعاست.
قدرتی از مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز خواست یاری گر آنان باشد.
شهردار سروستان هم مشکلات اشتغال و نزدیکی شهرستان سروستان به شیراز را دو عامل مهاجرت سروستانی ها به شیراز دانست و ابراز امیدواری کرد تا تشکیل مجمع بتواند از مهاجرت ها بکاهد.
احمدرضا باقری با بیان این مطلب که در شهر همه سرنوشت مشترک دارند و معضل موجود در سطح شهر، همه شهروندان را درگیر می کند، تنها راه حل مشکلات شهری را مشارکت شهروندان در انجام امور شهری عنوان کرد.
شهردار سروستان ابراز امیدواری کرد تا با تشکیل مجمع و مشارکت خیرین و حمایت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز بتوان به ارتقای سطح شهروندی کمک کرد.
به عنوان اولین گام صد جلد کتاب از طرف مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز به مجمع خیرین سروستان اهدا شد.
سروستان در حدود 85 کیلومتری شرق شیراز است.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.