به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، یداله رحمانی در پیامی با گرامیداشت روز دانشجو افزود: جانفشانی سه دانشجوی دانشگاه تهران در شانزدهم آذرماه سال 1332 ، نشان دهنده روح انقلابی، میهن پرستی و استقلال طلبی ملت ایران است که در حرکت شجاعانه اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان متبلور شد.
وی ادامه داد: امروز پس از گذشت 65 سال، آن 'سه شعله فروزان ' همچنان گرم و نورانی است. شعله هایی که الهام بخش غرور و عزت آفرینی جامعه دانشگاهی ماست.
سرپرست استانداری فارس گفت: حرکت رو به جلوی ملت ایران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بیانگر به ثمر نشستن آرمان های شهدای 16 آذر و ایثار و از خودگذشتگی ملت رشید و شهیدپرور ایران است. اکنون لازم است همه دانشجویان و دانشگاهیان به عنوان سرمایه های گران سنگ ایران زمین با حفظ روحیه امید، شور و نشاط دانشجویی برای پاسداری از دستاوردها و تحقق اهداف بلند و متعالی ملت ایران و پیشرفت و توسعه کشور عزیزمان بیش از گذشته تلاش و اهتمام داشته باشند.
رحمانی اظهار داشت: اینجانب 16 آذرماه ، روز دانشجو، روز بیداری، عدالت خواهی و ظلم ستیزی را به همه دانشجویان گرامی و دانشگاهیان عزیز تبریک می گویم و سعادت و سربلندی همه تلاشگران عرصه علم و دانش را از درگاه ایزدمنان مسالت می نمایم.
به گزارش ایرنا، 16 آذر به عنوان روز دانشجو در تقویم رسمی کشور ثبت شده که پیشینه آن سالروز شهادت مصطفی بزرگ ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی سه دانشجوی دانشگاه تهران است.
این دانشجویان به دلیل اعتراض به دیدار ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در تاریخ 16 آذر 1332 به شهادت رسیدند.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.