به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مهدی خسروی شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون بارها با عرضه کنندگان دارو و محصولات دارویی غیرمجاز در این خیابان برخورد شده اما همچنان برخی از سود جویان با بهره گیری از تقاضای مردمی که وجود دارد به روند سوء استفاده ادامه می دهند.
وی ادامه داد:عمده داروهای سقط جنین، داروهای مسکن، داروی هورمون و داروهای جنسی در این خیابان به صورت غیر قانونی عرضه می شود.
خسروی گفت:عمده بازرسی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم از مغازه های همین خیابان است ، بارها با متخلفان برخورد کرده ایم و با نصب بنر فروشگاه های متخلف را پلمب کرده ایم اما باز راه های دیگری برای ادامه تخلف باز می شود.
مشاور و جانشین سرپرست معاونت غذا و داروی علوم پزشکی شیراز راهکار اصلی برخورد با تخلف را آگاهی مردم دانست و افزود: مردم نباید از مغازه و سوپرمارکت ها دارو تهیه کنند، تهیه دارو صرفا باید از طریق داروخانه انجام شود ، متاسفانه برخی از صنوف خیابان انوری در زیر زمین مغازه یا در مکان های کاملا غیر بهداشتی مبادرت به تولید داروهای دست ساز می کنند ، هیچ تضمینی برای سلامت این داروهای دست ساز یا قاچاق وجود ندارد.
خسروی اضافه کرد : همه دستگاه های مسئول از جمله نیروی انتظامی، دستگاه قضایی ، سازمان صنعت و معدن و تجارت ، اصناف و سایر دستگاه ها باید همکاری کنند تا عرضه غیر قانونی مکمل ها و داروها در این خیابان متوقف شود.
این مقام مسئول همچنین گفت: متاسفانه برخی از عرضه کنندگان داروهای غیر مجاز دراین خیابان راه تخلف را آموخته اند ، آنها شاگردانی تربیت کرده و در مغازه ها می گذارند تا در صورت کشف تخلف به عنوان عرضه کننده دارو آنها را گیر بیندازند ، بارها با این افراد برخورد شده اما باز هم روند تخلف در شکلی جدید نمود یافته است.
مشاور و جانشین سرپرست معاونت غذا و داروی علوم پزشکی شیراز افزود: در بازرسی های ضربتی 40 مغازه دراین خیابان بسته شد اما با رفع تخلف باز هم شاهد عرضه محصولات غیر مجاز هستیم ، برخی افراد در شهر صدرای شیراز قصد ایجاد انوری 2 را داشتند که با هوشیاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز مغازه های این افراد کلا جمع شد.
وی اضافه کرد : سود سرشار عرضه داروهای غیر مجاز و وجود تقاضا در بازار باعث شده است که روند تخلف در بین برخی از اصناف خیابان انوری ادامه یابد ، کاهش تقاضای مردمی کلید اصلی توقف این نوع تخلفات است و مردم دراین زمینه باید با هوشیاری بیشتر عمل کنند.
خسروی با بیان اینکه عرضه برخی از داروها در مجاری غیر قانونی 30 برابر بیشتر از عرضه آن در داروخانه ها سود آوری دارد گفت: متخلفان به راحتی از سر این سود سرشار نمی گذرند ، متاسفانه متخلفان در این خیابان داروی دست ساز غیر مجاز را به صورت زیر زمینی تامین می کنند و به مشتری می دهند.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.