به گزارش ایرنا، سید مجتبی حسینی شامگاه جمعه در آیین اختتامیه جشنواره موسیقی فارس با بیان اینکه یکی از رازهای آشکار هنر در شیراز، برتری رفاقت بر رقابت است، از دیدن هنرمندانی که بدون اتکا به بودجه دولتی در سبک‌ها و گونه‌های مختلف موسیقی به اجرا می‌پردازند، ابراز خرسندی کرد و شیراز را شهری عجین‌شده با موسیقی خواند.
وی با اشاره به تاریخ شهر شیراز، افزود: طنین موسیقی ناب برخاسته از خاندان‌های اصیل شیرازاست و مردم کوچه و بازار نیز موسیقی را بخشی از مایحتاج خود می‌دانستند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: جشنواره موسیقی فارس بر محور گروه‌نوازی اجرا شده است و کار گروهی جز با همدلی پیش نمی‌رود و اگر این کیمیا در جمعی جان بگیرد، فعالیت گروهی نیز به سامان می‌رسد.
وی با تاکید بر اینکه برای این جشنواره باید امتیاز ویژه قائل شد، بیان داشت: کار همدلانه در سرزمین همدلی ظهور می‌یابد و رفاقت بر رقابت در دیار فارس برتری دارد.
وی افزود: هنرمندان فارس اثبات کرده‌اند که با هم بودن را در قاب و قالب هنر می‌توان جان بخشید.
حسینی با بیان اینکه زمان سرشتی از هنر دارد و ترنم موسیقی بهانه ارجمند ماست، گفت: گرایش‌های گوناگون موسیقی در این جشنواره در کنار هم ارائه شد و ناظران و داوران در قالب گروهی سختکوش و کاردان بدون تکیه بر بودجه دولت آن را برگزار کردند که نشان از عزم جزمشان در هنر دارد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: هنرمندان شیرازی در سال‌های اخیر در عرصه هنر بالیده‌اند وشیراز می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای رویدادهای اینچنینی باشد و از طریق همکاری انجمن موسیقی و بخش خصوصی فعالیت‌های درخشانی را شکل دهد.
دهمین جشنواره گروه نوازی استان فارس از جمعه 9 آذرماه آغاز شد. در این جشنواره 49 گروه شرکت کردند که 11 گروه در بخش کودک به صورت غیررقابتی و مابقی در رشته های دستگاه های ایرانی، موسیقی محلی و گروه‌های کوبه‌ای به رقابت پرداختند.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.