به گزارش ایرنا، کیوان فرزین شامگاه جمعه در آیین اختتامیه دهمین جشنواره موسیقی فارس، ضمن ابراز امیدواری از افزایش حضور و همدلی هنرمندان، جشنواره مبتنی بر گروه نوازی را حائز آموزه‌های بسیار دانست.
وی افزود: گروه‌نوازی نمادی از زندگی جمعی است و افرادی که تک تک گرد هم می‌آیند، ضمن حفظ سلیقه‌های فردی، منافع طولانی مدت جمعی را بر منافع کوتاه مدت شخصی ترجیح می‌دهند.
قائم مقام دبیر جشنواره موسیقی فارس با بیان اینکه امنیت فکری هنرمندان موسیقی و ارتقای کیفیت موسیقی گروه‌نوازی باید در اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد، ادامه داد: جشنواره، تنها محلی برای ارائه موسیقی و برگزاری کنسرت نیست.
وی ابراز داشت: جشنواره محلی برای تحلیل، آسیب‌شناسی، بررسی انواع موسیقی و جریان موسیقی، تفکر برای اصلاح مشکلات و آسیب‌ها، تشویق نقاط قوت و حمایت از استعدادهای درخشان و فکرهای نو است.
فرزین با اشاره به اینکه براثر برخی کم‌لطفی‌ها زمان بسیاری را از دست دادیم، گفت: جشنواره می‌توانست با کیفیت بهتری برگزار شود؛ هرچند برقراری دائمی دبیرخانه جشنواره و تلاش مستمر برای ارتقای کیفی آن در سال‌های آینده ضروری است.
قائم مقام دبیر جشنواره موسیقی فارس عنوان کرد: جمع مشتاقی که برای شنیدن موسیقی به سالن می‌آید حق دارد موسیقی با کیفیت بشنود و از همین رو، موسیقیدان وظیفه دارد به کیفیت اثر خود بیندیشد.
وی با بیان اینکه هنرمندان به کمک مالی چندانی نیاز ندارند، بلکه امنیت فکری و کاری می‌خواهند، ازفود: لازم است برنامه‌های هر سال به طور مشخص به فعالان این حوزه ارائه شود و موسیقیدان بداند چه زمانی در جشنواره باید شرکت کند یا زمان برگزاری کنسرت چه وقت است.
وی با اشاره به اینکه دوره‌ نهم جشنواره با چند سال وقفه برگزار شد، بیان داشت: امسال و در دوره دهم، با توجه به نیاز گروه‌های موسیقی و موسیقیدانان بخش پژوهش به بخش‌های پیشین افزوده شد تا در روند فعالیت هنری با هدف ارتقای کیفیت تسهیلاتی فراهم شود.
فرزین افزود: فراخوان جشنواره مردادماه امسال منتشر شد، 100 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و 50 اجرا به بخش نهایی راه یافت که از 9 تا 16 آذرماه به اجرای آثار خود پرداختند.
قائم مقام دبیر دومین جشنواره موسیقی فارس با اعلام اینکه در بخش دستگاهی 10 گروه و در بخش مقامی 9 گروه و در بخش کوبه ای 10 گروه رقابت داشتند، اضافه کرد: در بخش‌های کلاسیک، آواز جمعی و پاپ هیچ گروهی به بخش رقابتی راه نیافت.
دهمین جشنواره گروه نوازی استان فارس از جمعه 9 آذرماه آغاز شد. در این جشنواره 49 گروه شرکت کردند که 11 گروه در بخش کودک به صورت غیررقابتی و مابقی در رشته های دستگاه های ایرانی، موسیقی محلی و گروه‌های کوبه‌ای به رقابت پرداختند.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.