به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز افزود: دانشجو نقش اجتماعی در جامعه دارد از این رو باید بصیر بوده و حرکت های دانشجویی را بر مبنای بصیرت ترسیم کند.
وی ادامه داد: جوانان دانشجو امید آینده کشور هستند، در آینده ایران را اداره خواهند کرد به همین سبب باید جهت گیری ملت را در راستای تعالی جامعه ترسیم و تدوین کنند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس، ویژگی مشترک جنبش ها و حرکت های قوی دانشجویی را استکبار ستیزی دانست و گفت: حرکت دانشجویی استقلال جویانه بوده و دانشجویان باید با روحیه استکباری مقابله کنند همانگونه که در طول تاریخ ایران دانشجویان هماره سردمدار ظلم ستیزی بوده اند.
آیت الله دژکام اضافه کرد: در مراکز آموزش عالی باید جنبه کاربردی علوم بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در ابتدای انتخاب رشته، هدف و کاربرد آن برای دانشجو تبیین شود تا در آینده جامعه با خلاء در حوزه علوم مختلف مواجه نباشد.
امام جمعه شیراز اظهار داشت: هزینه های سنگینی در حوزه آموزش عالی کشور صرف می شود تا دانشجویان با علم خود در آینده به جامعه خدمت کنند پس این قشر باید درس خواندن را در اولویت کارهای خود قرار دهند.
شانزدهم آذرماه 1332 نیروهای ارتش رژیم شاه به دانشجویان دانشگاه تهران که به دلیل سفر ریچارد نیکسون نایب ریاست جمهوری وقت آمریکا به ایران، دست به تظاهرات اعتراضی زده بودند حمله کردند و سه دانشجو را به نام های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی هوادار و مهدی شریعت‌ رضوی را در داخل دانشگاه به شهادت رساند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.

**نمایندگان در قانون گذاری دقت کافی داشته باشند
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از خطبه ها خود خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: از نمایندگان ملت انتظار داریم در قانون گذاری دقت لازم و کافی را به خرج دهند.
آیت الله دژکام ادامه داد: بتازگی قانونی در مورد منع بکارگیری بازنشستگان به تصویب مجلس قانونگذاری کشور رسیده که متاسفانه دقت لازم در آن نشده است.
وی اضافه کرد: در بعضی موارد ممکن است تجربیات یک فرد به درد جامعه بخورد و بکارگیری این افراد یک ضرورت است که متاسفانه این ضرورت در قانون فوق دیده نشده و اکنون نمایندگان به حل این مشکل فکر می کنند که امیدواریم در آینده از اینگونه مشکلات ایجاد نشود و دقت نمایندگان در مسایل افزایش یابد.
امام جمعه شیراز همچنین در مورد لزوم اهتمام ویژه به مقوله عدالت اجتماعی نیز بیان داشت: امروز جامعه ما عطشی نسبت به عدالت خواهی دارد که حق است و البته نباید فراموش شود که دشمنان در قالب جنگ نرم سعی دارند عدالت را در ایران کم رنگ جلوه دهند در صورتی که تلاش قاضی ها، شوراهای حل اختلاف و دستگاه قضا در این باره زیاد است.
وی افزود: برقراری عدالت، هدف اصلی شکل گیری انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی بوده است.
آیت الله دژکام در قسمت دیگری از خطبه ها با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب، نخستین امام جمعه شیراز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: لازم است آحاد مردم در آیین یاد بود این شهید بزرگوار شرکت کنند.
آیت الله سید عبدالحسین دستغیب، بیستم آذرماه سال 1360 به هنگام عزیمت برای اقامه نماز جمعه به دست منافقین در شیراز به شهادت رسید.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.