زهرا استادی چهارشنبه به ایرنا اظهار داشت: گنجاندن آزمایش تشخیص HIV (ویروس ایدز)در آزمایش های پیش از ازدواج از جمله اقدامات واحد مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت این دانشگاه در سال جاری برای پیشگیری از ایدز بوده است.
وی بیان کرد: انجام 4هزار و ششصد و 50 تست سریع HIV، بیماریابی در کمپ های ترک اعتیاد، زندان و مراکز MMT دولتی با استفاده از تست سریع اچ آی وی، گنجاندن آزمایش تشخیص HIV در آزمایش های پیش از ازدواج از دیگر اقدامات واحد مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت برای شناسایی و کنترل ایدز بوده است.
کارشناس برنامه ایدز معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: این معاونت با آموزش به گروه های در معرض خطر نظیر جوانان از طریق آموزش در دانشگاه ها، مدارس، سربازخانه ها و پادگانهای نظامی و نصب تبلیغات شهری و توزیع متون آموزشی در زمینه آگاهی بخشی و برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره در کمپهای ترک اعتیاد و زندان فسا برای گروه های پرخطر نظیر معتادان و زندانیان اقدام کرده است.
استادی بیان کرد: ارائه خدمات حمایتی شامل انجام آزمایش های سنجش میزان کارایی سیستم ایمنی بدن(CD4)، اندازه گیری مقدار ویروس(وایرال لود)، هپاتیت c، بررسی ابتلا به سل و انجام واکسیناسیون آنفلوانزا، هپاتیت B و توام، متادون تراپی و ویزیت دوره ای توسط پزشکان متخصص از جمله اقدامات برای درمان نگهدارنده بیماران HIV است.
عفونت HIV از جمله بیماری هایی است که به لحاظ هزینه مراقبت، ایجاد مشکلات اجتماعی و هدف قرار دادن جمعیت جوان جامعه از معضلات مهم جوامع بشری است و کنترل اپیدمی، پیشگیری و مراقبت از بیماران از اهم فعالیت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
9653
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.