به گزارش ایرنا محمدباقر اثنی عشری، عصر سه شنبه در آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ و تلکام استان فارس در شیراز، فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را مولد ثروت خواند و گفت: بار عمده ایجاد شغل در کشور بر عهده فناوری اطلاعات است و این حوزه باعث شفافیت در همه ارکان خواهد شد.
وی افزود: در این دوره کشور ما وارد پنجمین بحران اقتصادی معاصر شده است که البته این دوره را نیز مانند دیگر اتفاقات به خوبی پشت سر می گذاریم.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور بیان داشت: در چهار دوره گذشته با وجود اینکه رکورد تورمی داشتیم و رشد اقتصادی نزدیک صفر یا منفی بود، بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت متوسط 17 درصد رشد داشته است که این موضوع، ظرفیت‌ها و ضرورت توسعه و رشد این بخش را اثبات می‌کند.

**مرحله نخست استعلام املاک شهرداری، الکترونیکی اجرا می‌شود
شهردار شیراز هم در این آیین گفت: کلان شهر شیراز در دوره جدید فعالیت شورای اسلامی این شهر و شهرداری برای تحقق شعار هوشمند‌ سازی تلاش می‌کند، گرچه راه طولانی است و باید زیرساخت‌های مهمی را فراهم کرد.
حیدر اسکندرپور ادامه داد: به دنبال ارتقای کیفیت زندگی در کلان شهر ها هستیم و در اولین گام برای رسیدن به هدف یاد شده ستاد هوشمند سازی در شیراز تشکیل شد.
وی افزود: آمارها نشان می دهد از 120 هزار نفر مراجعه کنندگان به شهرداری شیراز، 85 درصد برای دریافت استعلام املاک است که این دریافت استعلام به دلیل کاغذبازی های اداری (بوروکراسی) یک هفته تا یک ماه به طول می انجامد.
اسکندرپور افزود: برای آنکه بتوانیم به صورت الکترونیکی پاسخ این استعلام‌ها را بدهیم، فرآیندهایی را در شهرداری به روز و اصلاح کردیم و امروز در موقعیتی هستیم که کاملا آمادگی داریم از چهار بخش استعلام از شهرداری، بخش اول را کاملا از طریق تلفن همراه انجام دهیم.
شهردار شیراز ادامه داد: شهرداری در کنار همه شرکت های دانش بنیان و همه مجموعه هایی که برای کیفیت مطلوب زندگی در کلان شهر شیراز تلاش می‌کنند، ایستاده است و از آنان برای دستیابی به هدف ایجاد شهر هوشمند حمایت خواهد کرد.
هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ و تلکام تا شانزدهم آذرماه جاری از ساعت 15 تا 21 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برپاست.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.