به گزارش ایرنا مرتضی براری، عصر سه شنبه در آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی الکامپ و تلکام فارس در شیراز، بیان داشت: ورود حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به شهرداری باعث می‌شود رفت و آمد مردم به این نهاد تا 85 درصد کاهش یابد همچنین شاهد صرفه جویی400 میلیارد تومانی در صدور کارت سوخت های جدید به مردم بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه کشور ما در این حوزه یکی از بیشترین فرصت‌ها را دارد، افزود: مولفه‌های توسعه این حوزه، نیروی خلاق، کارآفرین و نقدینگی است که خوشبختانه در این زمینه وضعیتی بسیار مثبت داریم.
براری ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم برای توسعه شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت های فناوری اطلاعات ارتقای خوبی یافته و امروزه شاهد توسعه نسل سه و چهار اینترنت در تمام شهرهای کشور هستیم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در تلاش هستیم که توسعه پهنه باند ثابت با سرعت 20 مگابیت در ثانیه در شهرها صورت گیرد و زیرساخت های ماهواره‌ای که مکمل زیرساخت های ارتباطی موجود است نیز گسترش یابد.
وی با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دولت یازدهم بیش از 30 هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های مرتبط با این حوزه سرمایه گذاری شده است، افزود: پنج هزار میلیارد تومان از این بودجه را بخش دولتی و مابقی از سوی اپراتور‌ها و بخش خصوصی تامین شده است.
براری ادامه داد: در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، 92 درصد فعالیت ها به بخش خصوصی واگذار شده و مهم‌ترین برنامه ما این است که هشت درصد باقی مانده نیز به بخش خصوصی واگذار شود.
این مقام مسئول، مهمترین برنامه این وزارتخانه را افزون بر توسعه ارتباطات، گسترش کسب و کارهای این بخش
و رفع موانع این کسب و کارها دانست و نوید داد که مسیر تصویب راهکار‌های مناسب برای رسیدن به این هدف در دولت در حال طی شدن است.
رئیس سازمان فضایی ایران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، فضا را فرصتی برای توسعه و رفاه جامعه دانست و گفت: اقتصاد فضا به‌ مثابه اقتصادی نو ظهور مطرح است و در یک دهه گذشته، رشد این بخش 6و نیم برابر متوسط اقتصاد دنیا بوده است.
براری، با اعلام آمادگی برای مهیا کردن زمینه لازم به منظور ورود جوانان به سازمان فضایی، اظهار داشت: امروزه استارت آپ‌ های فضا پایه در دنیا در حال شکل گیری هستند و امیدواریم شاهد رشد این استارت آپ‌ها در کشور باشیم و بتوانیم همانگونه که توانسته اند اقتصاد خدمات را ارتقا دهند و بیشترین نرخ اشتغال را ایجاد کنند، ما نیز خدمات بهتری ارایه کنیم.
هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ و تلکام تا شانزدهم آذرماه جاری از ساعت 15تا 21 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برپاست.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.