عبدالله شعبانیان، سه شنبه به مناسبت سیزدهم آذر که به عنوان روز بیمه نامگذاری شده در گفت و گو با ایرنا به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که در‌جامعه شاهد آن هستیم این است که پس‌ از بروز حوادث، انتظار ها از دولت برای کمک رسانی و جبران خسارت های وارده به بالاترین حد می رسد.
وی بیان داشت: برای کاهش هزینه های تحمیلی به دولت، نهادهای بیمه گر می توانند با حضور فعال خود برای کاهش این هزینه ها اقدام کرده و بخش اعظم خسارت ها را جبران‌ کنند.
شعبانیان ادامه داد: با توجه به این که ایران ‌در ‌منطقه ای حادثه خیر به لحاظ حوادث طبیعی همچون زلزله قرار دارد، بیمه هایی مانند آتش سوزی و عمر می‌تواند تاثیر خوبی در کاهش خسارت های تحمیلی به افراد داشته باشد.
این فعال حوزه بیمه در مورد وضعیت نهادهای بیمه گر فارس نیز بیان کرد: یکی از مشکلاتی که شرکت های بیمه گر در این استان با آن مواجه اند، فراموشی مردم نسبت به تاثیرات مثبت بیمه در زندگی آنهاست که بخشی از آن ناشی از
مشکلات اقتصادی است که با آن رو به رو هستند.
شعبانیان گفت: برای خرید بیمه، به طور معمول افراد مبالغ ناچیزی را پرداخت می کنند اما‌ در زمان نیاز و برای بهره مند شدن از مزایای آن، نهاد بیمه گر با توجه به تعهداتی که داده تا چندین برابر حق بیمه را به افراد پرداخت می کند.
وی بیان داشت: اگر نهادهایی همچون شهرداری ها، تخفیف هایی در پرداخت عوارض برای خریداران بیمه آتش سوزی یا سایر بیمه ها در نظر بگیرند، نه تنها شاهد کاهش هزینه های تحمیلی به دولت هستیم بلکه در ‌مواقع ضروری همچون آتش سوزی واحدهای مسکونی، شهروندان نگران آینده خود نیستند.
مدیر شعب بیمه کوثر در فارس اضافه کرد: بیمه کسب و کار نیز از دیگر مواردی است که صاحبان مشاغل مختلف به ویژه مشاغلی که شمار مراجعه کنندگان به آن زیاد است، باید به انجام آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.
شعبانیان به فعالیت بیمه کوثر اشاره کرد و گفت: این نهاد بیمه گر، بیست و دومین شرکت بیمه ای است که در ایران فعالیت خود را آغاز کرد و پس از گذشت هشت سال به لحاظ تاثیرگذاری، رتبه ششم کشور را دارد.
به گفته وی، بیمه کوثر در فارس به لحاظ توانمندی رتبه نخست را دارد و بیش از 60 درصد از فروش بیمه آن متعلق به بیمه های عمر و آتش سوزی است و بیشتر مشتریان این بیمه از خانواده های نیروهای مسلح هستند.
او اضهار داشت: هم اینک بیمه کوثر در فارس، هیچ گونه معوقاتی ندارد و پرداخت هزینه های خسارت از سوی این نهاد بیمه گر به 2 صورت است، یکی بدون رای دادگاه که مربوط به بیمه های تکمیلی و خودرو است و دیگری پرداخت پس از رای دادگاه که مربوط به پرونده های قضایی است.
سیزدهم آذرماه سال 67 قانون اداره امور شرکت های بیمه ای در ایران به تصویب رسید و این روز به عنوان 'بیمه' معرفی شد.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.