به گزارش ایرنا ، مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: جمع آوری قلیان ها در قالب اجرای طرح ضربت و با بازدید از رستوران ها، سفره خانه های سنتی و چایخانه ها و بررسی وضعیت بهداشتی محل های طبخ و کنترل عرضه مواد دخانی انجام گرفت.
مسعود قنبریان افزود: در این طرح ضربتی، هشت تیم دو نفره از کارشناسان بهداشت محیط نسبت به بازدید از واحدهای صنفی اقدام و 536 عدد قلیان را از 55 سفره خانه سنتی و چایخانه ها جمع آوری کردند و پرونده دو واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی ارسال و رای این 55 مورد نیز اخطار بهداشتی صادر شد.
وی ادامه داد: مطابق قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، عرضه و مصرف هرگونه مواد دخانی در اماکن عمومی ممنوع است و با متخلفان برخورد قضایی می شود، همچنین مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و رستوران ها، باید همه مفاد آیین نامه اجرایی قانون ماده 13 مواد خوردنی، آشامیدنی بهداشت فردی، لوازم و ابزار کار و شرایط ساختمانی را رعایت کنند.
قنبریان اضافه کرد: در بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، در صورت مشاهده تخلف بحرانی، واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی و در صورت داشتن تخلف غیربحرانی اخطار کتبی صادر و در صورت رعایت نکردن مفاد اخطار، اقدام قانونی انجام می شود.
این مسئول واحد بهداشت محیط، آگاهی دادن به پیامدهای مصرف مواد دخانی بر نسل نوجوان و جوان را از سوی خانواده ها ضروری دانست و ضمن اشاره به این موضوع که اجرای این طرح ها به صورت مستمر ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را به کارشناسان سامانه تلفنی 190 اعلام کنند تا اقدام قانونی انجام شود.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.