دکتر سید منصور کشفی دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بسیاری از مراکز غیر بهداشتی عرضه خدمات در حوزه سلامت که به صورت مخفی و زیرزمینی فعالیت می کنند با گزارش های مردمی و با نظارت مستقیم مردم شناسایی می شوند ، مردم رکن اصلی و مطالبه گر درارائه خدمات سلامت در حد استاندارد با مجوزهای قانونی هستند.
وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به کارشناسان سامانه تلفنی 1819 و 190 که به صورت شبانه روزی فعال هستند، در میان بگذارند.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار نسبت به خطرات استفاده از خدمات غیر مجاز مراکز پوست و مو و زیبایی گفت: متاسفانه شواهد برخی از این مراکز که کشف شده اند بیانگر آن است که پاره ای از خدمات بدون نظارت کارشناسان و در فضایی کاملا غیر بهداشتی و آسیب زا ارائه می شود ، ارائه این خدمات توسط غیر متخصص جرم تلقی می شود ، مردم نباید پوست و مو و سلامت خود را به دست مجرم بسپارند.
کشفی ادامه داد: در شش ماه نخست سال جاری، خدمات سلامت در 61 بیمارستان دولتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان فارس به صورت سرزده ارزیابی شده است که این بازدیدهای سرزده برای نهادینه سازی و استقرار پایدار استانداردهای ابلاغی، ارتقای عملکرد بیمارستان ها و حفظ آمادگی برای اعتباربخشی جامع، مراکز درمانی و بیمارستانی انجام شده است.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد : در نیمه نخست امسال در استان فارس 107 هزار مورد بازدید از اماکن انجام و 95 مرکز عرضه مواد غذایی تعطیل شد که رعایت نشدن بهداشت فردی و بهداشتی نبودن مواد اولیه عامل این تعطیلی ها بوده است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.