به گزارش ایرنا به نقل از مطلب ارسالی کانون کارآفرینی فارس، یدالله رحمانی در جریان بازدید از روستای فاروق مرودشت اظهار داشت:با تلاش کانون کارآفرینی فارس طی پنج بازدید به عمل آمده از این روستا ، مسئولان استانداری و دستگاه های مختلف اداری استان با مسائل و مشکلات کارآفرینان فاروق آشنا شدند.
وی ادامه داد: بنا داریم یکی از جلسات کارگروه جذب و سرمایه گذاری مختص این روستا بزودی برگزار شود تا نتایج آن منجر به رفع موانع کارآفرینی و افزایش اشتغال در این روستای پرظرفیت شود.
رحمانی گفت: با تلاش ها و حمایت های مادی و معنوی علیرضا ظهیر امامی رئیس کانون کارآفرینی فارس قدم هایی برای بازسازی و مرمت و استفاده بهینه تر از 350 لیتر دبی 13رشته قنات فاروق برداشته شده است.
وی بیان کرد: روستای فاروق دارای رشته قنات هایی منحصربه فرد است که می تواند جاذبه ای بسیار قوی برای جذب گردشگر در این منطقه باشد که طی خشکسالی 15 سال گذشته نه تنها تعداد قنوات زنده روستا از 23 رشته به 13 رشته کاهش یافته بلکه آبدهی آنها نیز از 3500لیتر در ثانیه به 350 لیتر در ثانیه تقلیل یافته است. فاروق همچنین دارای باغ های انار منحصر به فردی است.
سرپرست استانداری فارس گفت: تشکیل جلسه کارگروه جذب و سرمایه گذاری ویژه روستای فاروق به این منظور خواهد بود که مشکلاتی که در زمینه اخذ مجوز های سرمایه گذاری و شروع فعالیت های اشتغال زا در این روستا وجود دارد، با کمک دستگاه های اجرایی استان برداشته شود.
در این بازدید علیرضا ظهیر امامی رئیس کانون کارآفرینی فارس، یکی از محورهای عملیاتی و مهم این کانون را احیای قنوات ذکر و بیان کرد: آب، اساس اکثر فرصت های شغلی است و می توان انواع کارآفرینی را انجام داد لذا ما در کانون کارآفرینی فارس بر روی مرمت و بازسازی و احیای قنوات استان متمرکز شده ایم و با استمداد از مرتضی تفتی پیشکسوت قنات ایران، این مهم را پیگیری می کنیم.
رئیس کانون کارآفرینی فارس گفت:ما در فارس بعد از قنات های فاروق، قنات های روستاهای دیگری همچون ابرج منطقه درودزن را هم بررسی کرده ایم و با بررسی دقیق تر از کارشناسان و متخصصان به سمتی خواهیم رفت که همیاری و همکاری دستگاه های ذی ربط باعث شود که اشتغالزایی در این مناطق هم رونق یبشتری پیدا کند.
روستای فاروق در 22 کیلومتری شمال شرق شهر مرودشت قرار دارد.
مرودشت در 45 کیلومتری شمال شیراز است.
9873/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.