به گزارش ایرنا، سید احمدرضا دستغیب افزود:به سختی توانستم 100 عدد سه پایه نگهدارنده قاب عکس(استند) در شهر شیراز پیدا کنم که این مساله زیبنده شیراز نیست.
وی اظهار داشت: مکان مناسبی نیز برای نمایش آثار پیدا نکردم، این از ضعف شیراز است که مکان یا گالری و موزه مشخصی برای نمایش آثار هنرمندانش ندارد.
وی پیشنهاد کرد که شهرداری لایحه ‌ای به شورای شهر ارائه کند که بخشی از آثار هنرمندان شیرازی برای ثبت و انتشار خریداری شود.
وی بر ضرورت توجه به هنر در توسعه شهر تاکید کرد و گفت: نقش هنر باید در معماری، شهرسازی دیده شود و هنر به عمق شهرسازی راه پیدا کند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به نقاط بسیاری از دنیا سفر کرده‌ام و خواستم لذت دیدن بناهای مهم و تاریخی و شهرهای مهم دنیا را به مردم شهرم منتقل کنم.
دستغیب افزود:عکس‌هایی هم از گوشه و کنار شهر شیراز در دست آماده سازی داریم که بزودی در نمایشگاه دیگری به عنوان عکس شیراز منتشر خواهد شد.
مهدی فقیه هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر در مراسم گشایش نمایشگاه عکس سفر و نظر گفت: آثار هنری مهم است که مفاهیم انسانی را نمایش دهد، همچون آثار کمدی چاری چاپلین که قرن‌ها است به لحاظ مفاهیم انسانی ماندگار شده است.
وی از آنچه ضعف زیرساخت‌های فرهنگی در شیراز نامید و انتقاد کرد و افزود: قبل از انقلاب دو محل برای نمایش آثار هنرمندان در شیراز وجود داشت اما اکنون فضای مناسب و لازم این کار در شیراز وجود ندارد.
این بازیگر سینما و تلویزیون اضافه کرد: از دستگاه متولی کار فرهنگی که در تامین حقوق کارکنان خود نیز دچار مشکل است انتظاری نداریم اما شهرداری و شورای شهر باید برای بهبود و افزایش فضا و ‌زیرساخت‌های فرهنگی تلاش بیشتری کنند.
فقیه با اشاره به سخن امام خمینی که انقلاب ما، انقلاب فرهنگی بود، اظهار کرد:شبکه های مختلف رسانه ملی در طول روز به صورت مداوم موسیقی پخش می‌کنند اما می‌گویند اجرای کنسرت و نمایش آلات موسیقی ممنوع است و قطعا با این نوع رفتار از انقلاب فرهنگی فاصله می‌گیریم.
در مراسم گشایش نمایشگاه عکس سفر و نظر، جمعی از هنرمندان، شهردار شیراز و مدیرکل اسناد ملی و کتابخانه مرکزی استان فارس و جمعی از اهالی رسانه حضور داشتند.
این نمایشگاه که گفته شد حاصل 25 سال سفر است با قریب به 120 عکس از سراسر جهان از دهم تا 15 آذرماه در سالن وصال هتل بزرگ شیراز برپا شده است.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.