دکتر سید منصور کشفی روز سه شنبه در جمع فعالان رسانه، دبیران و سردبیران رسانه ها و مطبوعات فارس افزود: متاسفانه اغلب بیمارستان ها اکنون در شرایط زیان ده هستند، واگذاری بیمارستان ها و مراکز درمانی به بخش خصوصی می تواند این شرایط را فراهم کند که ارائه خدمات بهداشت و سلامت با نظارت دانشگاه و در شرایطی رقابتی بهبود پیدا کند و موجب افزایش رضایتمندی مردم شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه واگذاری درمانگاه هایی مانند درمانگاه شهید مطهری شیراز می تواند به بهبود خدمات در حوزه سلامت بیانجامد، گفت: در چنین درمانگاه هایی که بیشترین تقاضا برای سلامت وجود دارد ایجاد شرایط رقابتی به بهبود خدمات می انجامد.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: این موضوع در شهرستان های استان فارس نیز دنبال شده و برخی از بیمارستان ها و مراکز درمانی و همچنین برخی از مراکز بهداشتی و مراکز نظارت بر مواد غذایی و بهداشت محیط به بخش خصوصی واگذار می شود و دانشگاه علوم پزشکی شیراز صرفا بر این مراکز نظارت عالیه خواهد داشت .
وی اظهار داشت: علاوه بر این، از حجم منابع انسانی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز می بایست کاسته شود تا کار چابک سازی دانشگاه شتاب بیشتری پیدا کند ، دستگاه حجیم و سنگین مثل انسان چاق است که قدرت دویدن ندارد ، واگذاری این امور به توانمند شدن دانشگاه کمک می کند .

***خروج برخی متخصصان از فرایند دولتی بهداشت و سلامت استان فارس
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به خروج برخی متخصصان از فرایند دولتی بهداشت و سلامت استان فارس اشاره کرد و گفت : این اساتید و متخصصان با مواقفت دانشگاه و به گونهای که به کار پژوهشی و علمی دانشگاه لطمه نخورد بیرون از دانشگاه و در مطب بیماران را ویزیت می کنند و از سیستم دولتی پذیرش بیمار خارج می شوند، به جای این اساتید و متخصصان که عمدتا در مراحل استادی قرار دارند متخصصان جوان جایگزین می شوند، این موضوع نیز به چابک شدن سیستم بهداتش و درمان کمک شایانی خواهد کرد.
دکتر کشفی درادامه گفت: در سایر دانشگاههای کشور نیز این اتفاق افتاده است ، دانشگاهها با به تعویق افتادن و طولانی شدن مدت زمان پرداخت کارانه اساتید از عهده پرداخت مظالبات آنان بر نمی آید و این خروج بالاخره انجام خواهد گرفت ، دراین زمینه شیوه نامه لازم تدوین شده و اساتید می توانند بیرون از داشنگاه مطب خصوصی داشته باشند و مثل سابق تمام وقت دراختیار دانشگاه نباشند.
وی افزود: درابتدای اجرای این برنامه ممسکن است کمی به جامعه و مردم فشار آید اما با جایگزین شدن متخصصین جوان این خلا نیز پر خواهد شد.
دکتر کشفی به کسری 400 میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای هر ماه اشاره کرد و گفت : ما هر ماه با این کسری روبرو هستیم ، حذف موازی کاری ها ، خروج اساتید از فرایند دولتی طبابت ، استفاده بهینه از نیروی انسانی و واگذاری برخی از امور به بخش خصوصی می تواند در کاهش این کسری تاثیر بگذارد .
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد : با اصلاح برخی فرایندها در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل یک هزار و 400 میلیارد ریال در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صرفه جویی انجام شده است ، این رویکرد بدون آنکه خدشه ای به نوع و سطح خدمات وارد شود با اجرای شیوه های اصلاحی همچنان ادامه خواهد یافت .
6113/2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.