به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان فارس شامگاه یکشنبه در نشست مشترک مسئولان بخش دولتی و خصوصی استان فارس با این گروه رسانه ای و گردشگری اسپانیا افزود: این استان آثار تاریخی مهمی از نظر ثبت ملی، جهانی و اهمیت را در خود جای داده است.
مصیب امیری ادامه داد: با توجه به وجود سه فرودگاه بین المللی در این استان، سالانه بیش از پنج میلیون گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی-فرهنگی، مذهبی و طبیعی فارس بازدید می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان فارس اضافه کرد: در حال حاظر امکان صدور ویزا ( روادید) در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز برای گردشگران مهیا شده که این ظرفیت در جهت تسهیل ورود گردشگران خارجی به این استان بوده است.
امیری اظهار داشت: استان فارس با دارا بودن آثار تاریخی شناخته شده جهانی، تنوع زیرساختهای گردشگری نظیر هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه بوم گردی و بیش از 18 هزار تخت ویژه گردشگران، داشتن بیمارستانهای مجهز به هتلینگ سلامت، وجود آرامگاه دو شاعر پر آوازه حافظ و سعدی، همواره مورد توجه گردشگران خارجی بوده است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر امنیت مثال زدنی در کشور ایران برای گردشگران خارجی وجود دارد و اکنون ایران جز امن ترین کشورهای آسیا و حتی دنیا است.
رئیس گروه اسپانیایی خبرنگاران و تورگردانان نیز درنشست مشترک با مسئولان بخش خصوصی و دولتی استان فارس گفت: پس از حضور در شیراز، شاهد مهربانی و میهمان نوازی شیرازی ها بودیم.
ماریانو پالاکین افزود: سازمان ما دارای 200 عضو در حوزه خبرنگاری و فعال گردشگری است و همگی نیز با اطلاع کامل از زیبایی های ایران و شهر شیراز، این مقصد را برای حضور گردشگران اسپانیایی انتخاب کرده اند.

** ورود یا خروج تورهای خارجی از کشور از فارس خواهد بود
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان فارس همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در نشست شامگاه یکشنبه فعالان بخش خصوصی با خبرنگاران و تورگردانهای کشور اسپانیا، تعدادی از روسای آژانس های مسافرتی ایرانی و یا نمایندگان آنها نیز حضور داشتند که براساس برنامه ریزی و تفاهمی که با آنها صورت گرفت مقرر شد که از این به بعد ورود یا خروج تمام تورهای گردشگری خارجی از ایران از استان فارس باشد.
امیری با اشاره به اینکه در گذشته استان فارس اغلب در میانه سفر تورهای خارجی قرار داشت،افزود: مزایای این مساله که فارس مقصد اول و یا آخر گردشگران خارجی در کشور باشد بیشتر خواهد بود چون گردشگران در ابتدای سفر اوقات خوش تر و با حوصله تری را سپری و قطعا از اماکن و ظرفیت های بیشتری بازدید می کنند و سفر آنها ماندگارتر می شود.
وی ادامه داد: همچنین بیشتر گردشگران، خرید سوغاتی و ... را در پایان سفر انجام می دهند که این مساله نیز بر وضعیت اقتصادی این استان تاثیرگذارتر خواهد بود.
وی به سفر 50 نفر از خبرنگاران و تورگردانهای اسپانیائی به فارس اشاره کرد و اظهار داشت: اعضای این گروه با هدف بررسی ظرفیتهای گردشگری ایران و افزایش مراوده گردشگری ایران و اسپانیا ساعت چهار بامداد یکشنبه وارد فرودگاه شیراز شدند.
وی با بیان اینکه این گروه روز یکشنبه از ارگ کریم خان، حمام وکیل، مسجد وکیل و حافظیه بازدید کردند، افزود: این هیات خارجی صبح دوشنبه پنجم آذرماه جاری از تخت جمشید و پاسارگاد بازدید و حوالی ظهر همین روز به صورت زمینی، فارس را به مقصد یزد ترک خواهند کرد.
امیری گفت: این هیات در ادامه سفر خود به ایران از استانهای اصفهان و تهران نیز بازدید می کند و در پایان سفر نیز جلسه ای مشترک با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهند داشت.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.