روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شنبه اعلام کرد:عمل تاوی (TAVI) یک جراحی پیشرفته قلب بسته است که دریچه مصنوعی از راه شریان کشاله ران و با استفاده از وسایل خاص وارد قلب می‌ شود.
این عمل با حضور دکتر شهرام لطفی جراح قلب از دانشگاه آخن آلمان، دکتر پیمان ایزدپناه متخصص قلب و اینترونشنیست، دکتر مسیح شفاء جراح قلب، دکتر علیرضا معرف متخصص اکو، دکتر جواد صدری متخصص بیهوشی و همکاری بیش از 10 پرستار و تکنسین اتاق عمل، بر روی یک بیمار 65 ساله با موفقیت انجام شد.
رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز با اشاره به اینکه این عمل بدون باز کردن قفسه سینه انجام می گیرد گفت: در عمل تاوی دریچه مصنوعی از راه شریان فمورال پا وارد اندام قلب و روی دریچه خود مریض تعبیه شد.
پیمان ایزدپناه ادامه داد: در حال حاضر تعبیه دریچه مصنوعی از این روش و از راه بالن، بیشتر برای بیماران با سن بالا که امکان بیهوشی عمیق و جراحی باز را ندارند انجام می گیرد.
او افزود: در این روش علاوه بر جلوگیری از عفونت های جراحی، بیمار پس از سه روز بدون وجود عارضه خاصی قادر به انجام فعالیت های روزمره خود است.
رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س) با اشاره به پیچیدگی و تعدد مراحل در این عمل گفت: تجربه و مهارت تیم پزشکی در انجام این عمل در کنار همکاری و هماهنگی بالا بسیار حایز اهمیت است.
نخستین عمل تاوی در این بیمارستان آذر سال 1396 انجام شد.
رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س) گفت: این مکان تنها بیمارستان دولتی جنوب کشور است که به سبب وجود تجهیزات و امکانات لازم و پزشکان با تجربه، عمل تاوی در آن انجام می گیرد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.