مجید گلریز خاتمی متولد 1326 در شیراز است که از حدود ده سالگی در رشته خاتم سازی که پیشه و هنر اجدادی آنها بوده نزد پدر خود قمبرعلی گلریز خاتمی فعالیت خود را آغاز کرد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس در این زمینه به ایرنا گفت: این هنرمند شایسته شیرازی در سالهای گذشته دچار بیماری قلبی شد که بر اثر این عارضه و ابتلا به سرطان پروستات شامگاه سه شنبه در بیمارستان علی اصغر(ع) شیراز دارفانی را وداع گفت و جمعه در آرامستان دارالرحمه این شهر به خاک سپرده شد.
حیدرعلی زاهدیان نژاد اضافه کرد: درگذشت استاد مجید گلریز خاتمی از پیشکسوتان هنر خاتم سازی شیراز ، ضایعه ای اسفناک برای جامعه هنری ایران است و گنجینه های ارزشمندی که از او به یاد گار مانده چراغ راه هنرآموزان و رهروان مکتب خاتم شیراز خواهد بود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی فارس عنوان کرد: مراسم ختم این استاد خاتم ساز شیرازی عصر شنبه سوم آذر 97 در سالن عرفان واقع در خیابان قصردشت شیراز مقابل بیمارستان کوثر برگزار خواهد شد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس در پیام های جداگانه ای درگذشت این هنرمند را تسلیت گفتند.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.