به گزارش ایرنا دکتر علی بهادر شنبه در مراسم پیوستن 22 خودرو جدید به ناوگان اورژانس استان فارس افزود: نباید ما همچنان شاهد ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس باشیم، چرا باید به سختی حاضر شویم در شرایط حاد ترافیکی راه را برای خودرو اورژانس باز کنیم؟
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کار در اورژانس و ارائه خدمات دراین حوزه از سلامت بسیار سخت و طاقت فرساست گفت: بالا رفتن سطح خدمات هم نیاز تجهیزاتی و اعتباری می طلبد و هم نیاز به فرهنگ سازی اجتماعی دارد.
بهادر با بیان اینکه فارس دارای 137 پایگاه عملیاتی اورژانس در استان است ادامه داد: خدمات اورژانس به طور کاملا رایگان انجام می شود و در سالهای اخیر سطح این خدمات افزایش داشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزوده شدن 22 دستگاه خودرو جدید به ناوگان اورژانس فارس گفت: با اضافه شدن این تعداد آمبولانس جدید به استان فارس تعداد خودروهای اورژانس به 244 دستگاه افزایش یافت و سرعت خدمات رسانی نیز به 8 تا 11 دقیقه رسید.
رئیس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم 25 درصد ماموریت های اورژانس فارس را مربوط به حوادث ترافیکی دانست و گفت: 40 درصد به حوادث دیگر و مابقی مربوط به سکته مغزی، قلبی و مشکلات تنفسی است.
دکتر محمد جواد مرادیان افزود: این خودروهای پیشرفته دارای برانکارد، ونتیلاتور، دستگاه DC شوک، ساکشن پرتابل، دو سیلندر اکسیژن مجهز به مانومتر، صندلی پرستار و نیمکت کامل صندوق شونده هستند.
وی افزود: این خودرو‌ها با ارزش 22 میلیارد تومان به این ناوگان پیوسته اند و به هر یک از مناطق تابعه و شهرستان‌ها از جمله زرین دشت، وراوی مُهر، آباده، مُهر، مرودشت، کازرون، آباده طشک نی ریز، سرچهان بوانات ، کوار، فراشبند، داراب، فیروزآباد، زرقان شیراز ، نی ریز، نورآباد ممسنی، اقلید و سپیدان تعلق می‌گیرد.
وی اضافه کرد : 60 درصد تماس های روزانه اورژانس فارس مربوط به شهر شیراز و مابقی مربوط به دیگر شهرستان های استان فارس است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.