دکتر شاهرخ رامزی، پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل بیمه سلامت استان فارس افزود: این مبلغ برای پرداخت بدهی های معوقه بیمه سلامت به مراکز درمانی و بیمارستان ها اختصاص خواهد یافت و تا پایان امسال گام‌های اساسی برای تسویه حساب در این حوزه برداشته خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به بدهی های بیمه سلامت به مراکز درمانی و بیمارستان ها گفت: معوقات بدهی بیمه سلامت در سال گذشته مربوط به بیمارستان های دولتی و دانشگاهی 14 ماه و بیمارستان ها و موسسات خصوصی حدود 11 ماه بود.
رامزی افزود: در سال جاری میانگین بدهی معوقات بیمارستان های دولتی و دانشگاهی به سه ماه کاهش یافته است و موسسات بخش خصوصی و بیمارستان‌های این حوزه حدود 6 ماه معوقه دارند.
وی اضافه کرد: بیمه سلامت در حوزه دارویی نیز کوشیده است با کاهش معوقات بخش قابل توجهی از طلب داروخانه‌ها و مراکز دارویی و شرکت های دارویی را پرداخت کند که در سال جاری با پرداخت های انجام شده 70 درصد از مطالبات بخش دولتی و دانشگاهی تا مهرماه امسال پرداخت شده است.
رامزی ادامه داد: بخش مطالبات حوزه دارویی بیمارستان ها و مراکز خصوصی تا تیرماه امسال تسویه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم بر لزوم تعامل بیمه ها با مراکز درمانی و دانشگاهی تاکید کرد و اظهار داشت: حاصل این تعامل و هم اندیشی باعث شده است که خدمات حوزه سلامت بدون توقف و در بهترین شکل ممکن در استان فارس به بیماران و بیمه شدگان ارائه شود.
دکتر علی بهادر با بیان اینکه بیمه سلامت در حال پوست اندازی است گفت: تغییر رویکردها در بیمه سلامت در سال‌های اخیر موجب شده است تا چتر بیمه در جامعه گسترش قابل توجهی داشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تقدیر از فرخی لاریجانی مدیرکل سابق بیمه سلامت استان فارس افزود: در دوره کوتاه مدیریت وی خدمات قابل توجهی در حوزه پرداخت مطالبات دانشگاه ها محقق شده است.
بهادر اضافه کرد: دانشگاه و بیمه دو ارگان و سازمان جدا از هم نیستند خدمات دانشگاه ها و بیمه سلامت در هم گره خورده و باهم اهداف سلامت را به پیش می برند.
در این مراسم از خدمات صابر فرخی لاریجانی مدیرکل سابق بیمه سلامت استان فارس تقدیر و دکتر فرهاد لطفی به عنوان مدیرکل سلامت استان فارس معرفی شد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.