به گزارش ایرنا حجت الاسلام کاظم یاربیگی، چهارشنبه در چهارمین پیش همایش تبیین اندیشه دفاعی حضرت آیت الله خامنه ای در شیراز افزود: امروز وقتی ما سخنانی از پیامبران و ائمه اطهار (ع) بیان می کنیم متاسفانه برخی دانشجویان و استادان می گویند حرف علمی بزنید، باید دید که چرا ما نتوانسته ایم مبانی دینی و سخنان ائمه را استخراج و علمی کنیم.
وی ادامه داد: این نشان می دهد که ما افزون بر تهاجم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دچار استعمار علمی نیز شده ایم و استعمار علمی هم محدود به حوزه صنعت و فناوری نیست بلکه در حوزه علوم انسانی هم دچار استعمار شده ایم.
وی، با اشاره به اینکه اندیشه دفاعی فقط استفاده از موشک نیست، بیان کرد: اما مردم ما باید به این باور برسند که ما به اقتدار دفاعی و موشکی هم نیاز داریم و اگر این باور شکل نگیرد ممکن است عده ای در داخل بگویند که دنیای موشک تمام شده است.
رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در منطقه فارس، در بخش دیگری از سخنان خود در مورد برگزاری چهارمین پیش همایش تبیین اندیشه دفاعی حضرت آیت الله خامنه ای در شیراز گفت: بیش از 60 دانشگاه و مراکز علمی، پژوهشی و حوزوی در این همایش مشارکت دارند.
یاربیگی، با اشاره به ارسال 2 هزار و 371 مقاله به دبیرخانه این همایش، افزود: مهمترین هدف ما از برگزاری این همایش، گفتمان سازی اندیشه های دفاعی رهبر معظم انقلاب و تعریف و تبیین این اندیشه های دفاعی در جهت تبیین الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است.
رئیس دانشگاه پیام نور فارس هم در این همایش بیان داشت: به عقیده صاحب نظران، قلمرو امنیت ملی و مسایل دفاعی اصلی ترین و حیاتی ترین موضوع های هر کشور است.
محمد حسن صیف افزود: بعد از پیروزی انقلاب، دنیای استکبار برای متزلزل کردن نظام اسلامی تلاش بسیار کرد اما امروز شناخت و تبیین راهبردهای دفاعی و اهمیت ارتقای امنیت ملی جزو حوزه های اصلی سیاستگذاری در کشور است.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.