دکتر علی بهادر چهارشنبه در هفتمین کنفرانس سلامت زنان در شیراز اظهار داشت: امید به زندگی در جامعه زنان در سال های اخیر افزایش یافته و به 79.4 سال رسیده است.
وی همچنین با اشاره به تحریم های ظالمانه و توطئه‌های استکبار علیه نظام اسلامی بیان داشت به رغم همه این توطئه ها و تحریم ها جامعه ی ما در 40 سال گذشته به دست آورده های قابل توجهی در حوزه سلامت دست یافته است که کاهش مرگ و میر کودکان از جمله آن است.
بهادر ادامه داد: برخی از این توطئه‌ها و دسایس استکبار از جمله تحریم های ظالمانه از چهل سال پیش تاکنون تداوم داشته است اما نتوانست خللی در عزم و اراده مردم و روند توسعه کشور ایجاد کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: به دلیل افزایش روند مرگ ومیر ناشی از بیماری های غیرواگیر به خصوص در کشورهای در حال توسعه، سازمان بهداشت جهانی از دو دهه پیش بیماری های غیرواگیر را جزو اولویت های بهداشتی کشورهای در حال توسعه اعلام کرده است.
وی گفت:درحال حاضر بیماری های غیرواگیرعلل اصلی مرگ و میر و ناتوانی در جهان هستند به طوری که بخش قابل ملاحظه ای از بارجهانی بیماری ها را به خود اختصاص می دهند.
بهادر بیان کرد: بار بیماریهای غیرواگیر در کشورهای با درآمد پایین و متوسط به طور قابل توجهی نسبت به کشورهای پیشرفته بیشتر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت با توجه به اینکه کشور ما نیز از این روند مستثنی نیست؛ لذا تشکیل هسته ای با هدف بررسی و تعیین شیوع و بروز بیماری های غیر واگیر و عوامل خطر به ویژه بین بانوان ضروری به نظر می رسد.
سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استان فارس نیز در این کنگره اظهار داشت: پژوهشگران و متخصصین حوزه علوم پزشکی باید با ارائه محتوای رسانه ای در فضای مجازی مردم را از سردرگمی هایی که اکنون در باره عوامل بیماری زا و سلامت به وجود آمده است نجات دهند.
سید احمد احمدی زاده گفت: تاثیر برخی از عوامل مانند تشعشعات تلفن همراه و سایر امواج مواد شیمیایی و صنعتی و عوامل دیگر بر سلامت در جامعه مطرح است و متخصصان حوزه علوم پزشکی باید در این زمینه روشنگری بیشتری انجام دهند.
این کنگره 30 آبان گشایش یافت و تا دوم آذر ادامه دارد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.