به گزارش ایرنا علیرضا صحراییان، سه‌شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان جهرم افزود: تهیه این دستگاه مستلزم پیگیری اداره محیط زیست این شهرستان است و دانشگاه علوم پزشکی در کوتاه‌ مدت موظف است برای استفاده از دستگاه موجود در این دانشگاه با اداره محیط زیست همکاری کند.
وی، با بیان اینکه بیش از 20 استان کشورمان درگیر مساله ریزگردها هستند، اظهار داشت: ریزگردها مشکلی ملی است و جهرم نیز از آسیب‌های آن به دور نبوده است.
معاون استاندار فارس ادامه داد: سال تحصیلی گذشته، مدارس شهرستان جهرم به دلیل آلودگی هوا در چندین نوبت تعطیل شد، بنابراین لازم است اداره محیط زیست میزان آلایندگی هوای این شهر را اعلام کند.
صحراییان، همچنین به ساماندهی کوره‌های زغال این شهرستان اشاره و بیان کرد: با در نظر گرفتن وضعیت معیشت کوره‌داران و با توجه به اینکه تخریب این کوره‌ها باعث ایجاد مشکلات ثانویه برای آنها می‌شود، لازم است ابتدا تدابیری اندیشیده شود که با ساماندهی کوره‌ها بر اساس ضوابط فنی و قانونی و اخذ مجوز لازم از اداره های ذی‌ربط، خللی در اقتصاد شهر و معیشت مردم ایجاد نشود.
وی تاکید کرد: اداره محیط زیست این شهرستان باید با باغدارانی که به هنگام برودت هوا برای جلوگیری از سرمازدگی درختان، اقدام به سوزاندن لاستیک و علف های خشک کرده و موجب ایجاد آلودگی هوا و آسیب‌زدن به شهروندان می شوند، با قاطعیت برخورد کند.
شهرستان جهرم در فاصله‌ 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.