به گزارش خبرنگار ایرنا خلیل حاجی پور، سه شنبه در نشست خبری افزود: به سبب اختلاف نظری که با اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در این زمینه به وجود آمده، این نهاد از ادامه کار پیمانکار برای عملیات اجرایی اتصال شهر جدید صدرا از مسیر باجگاه به شیراز جلوگیری کرده است.
وی ادامه داد: هم اینک مذاکره با اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در حال انجام است و اگر این نهاد نسبت به تعهداتی که در گذشته انجام شده پایبند باشد، پیش بینی می شود این طرح تا هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) سال 98 به بهره برداری برسد.
حاجی پور بیان کرد: تفاهم نامه ای بین وزیر وقت مسکن و شهرسازی، معاون رئیس جمهوری و رئیس وقت سازمان حفاظت از محیط زیست ایران در سال 76 منعقد شده است.
او گفت: بر اساس این تفاهم نامه که بین مدیران ارشد 2 سازمان منعقد شد، مقرر شده در 2 شهر جدید پردیس و صدرا که با پارک های ملی تداخل اراضی دارند، 700 واحد مسکونی ساخته شود و در اختیار تعاونی مسکن کارکنان اداره کل حفاظت از محیط زیست فارس قرار گیرد و همچنین این اداره کل، مجوز زیست محیطی زیرساخت های مورد نیاز این شهر جدید را صادر کند.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا اضافه کرد: این تفاهم نامه در گذشته انجام شده و سازمان عمران این شهر نیز به تمام تعهدات خود عمل کرده، بنابراین نباید اکنون جلوی ساخت این جاده که شریان حیاتی صدرا محسوب می شود گرفته شود و امیدواریم همکاری بین دستگاهی، مشکل به وجود آمده را حل کند.
وی، با اشاره به طول پنج و نیم کیلومتری این مسیر، افزود: طرح ایجاد این مسیر در شورای برنامه ریزی استان فارس تایید شده و اکنون به لحاظ فنی، امکان تغییر مسیر آن وجود ندارد و اگر جلوی کار احداث آن گرفته شود بی شک منجر به ضرر و زیان به پیمانکار و همچنین تاخیر در زمان بهره برداری از این طرح خواهد شد.

**فاز اول بزرگراه صدرا - دو کوهک بهمن 97 به بهره برداری می رسد
حاجی پور، همچنین در مورد طرح احداث بزرگراه صدرا به سمت دوکوهک که از سال 96 آغاز شده، گفت: فاز نخست این طرح که عملا 70 درصد کار را به خود اختصاص داده تا بهمن 97 به بهره برداری می رسد و برای عملیاتی شدن بخش دوم این پروژه که در حوزه شهرداری شیراز است در حال مذاکره هستیم تا مدیریت ساخت آن به شرکت عمران صدرا واگذار شود.
وی اضافه کرد: اتصال شهر صدرا از طریق قطار برقی به شیراز نیز با جدیت در حال پیگیری است و بیش از یک سال پیش مطالعات آن شروع شده و از اکوپارک صدرا تا ایستگاه راه آهن شیراز به طول 9 کیلومتر امتداد دارد.
به گفته حاجی پور پس از پایان یافتن مطالعات این طرح، عملیات ساخت آن در بهار 98 با سرعت آغاز و دنبال خواهد شد.

**ساخت شهر جدید تابناک لامرد با استفاده از تجارب کره جنوبی
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا همچنین به سفر هفته گذشته خود به همراه هیات ایرانی متشکل از مدیران عامل شهرهای جدید ایران به کشور کره جنوبی اشاره کرد و بیان داشت: در این سفر که با هدف آشنایی با تجربیات این کشور در ساخت شهرهای جدید صورت گرفت از شهرهای جدید اطراف سئول (پایتخت کره جنوبی) بازدید کردیم.
حاجی پور افزود: در این سفر مقرر شد با هدف انتقال تجارب کشور کره جنوبی به ایران، تفاهم نامه ای بین 2 کشور منعقد شود و مدیران شهرهای جدید اطراف سئول به ایران سفر کنند.
او بیان کرد: همچنین قرار است در طراحی و برنامه ریزی شهر جدید تابناک در شهرستان لامرد در استان فارس که پیش بینی می شود در سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود، از تجربیات کره جنوبی به ویژه در زمینه بهره گیری از فناوری های جدید و انرژی های تجدیدپذیر استفاده شود.
وی، با اشاره به اینکه شهر جدید تابناک لامرد با ظرفیت جمعیت پذیری 55 هزار نفر احداث می شود افزود: هم اینک مراحل اولیه مطالعات ساخت این شهر در حال انجام است و پیش بینی می شود این مطالعات تا پایان سال 97 به انجام رسد.

**شهرجدید صدرا میزبان جشنواره فیلم و عکس 17 شهر کشور
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در بخش دیگری از مطالب خود اظهار داشت: جشنواره فرهنگی با عنوان هفته صدرا از دهم تا پانزدهم آذرماه 97 در این شهر برگزار می شود و افزون بر این آیین اختتامیه جشنواره فیلم و عکس 17شهر جدید در شهر جدید صدرا برگزار خواهد شد و آثار منتخب این جشنواره در صدرا به نمایش گذاشته می شود.
وی، هدف از برپایی این جشنواره را هویت بخشی به شهرهای جدید بیان کرد و گفت: همزمان با این جشنواره نیز نمایشگاهی با ارایه 80 اثر از هنرمندان مطرح کشور در شهر جدید صدرا برپا خواهد شد.
شهر جدید صدرا که در دهه هفتاد برای اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز احداث شد، در فاصله 20 کیلومتری شمال غربی شیراز قرار دارد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.