روابط عمومی این اداره کل سه شنبه به نقل از علیرضا رحمتی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سپیدان افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان از فعالیت باند قاچاق زغال که قصد انتقال مقادیر قابل توجهی ادوات غیر مجاز جنگلی از استان کهگیلویه و بویر احمد به سمت شهرستان های سپیدان، شیراز و جهرم داشتند مطلع شدند.
وی ادامه داد: رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی با تحت کنترل قرار دادن محورهای مواصلاتی، در محور یاسوج – سپیدان در نهایت خودروهای مذکور را شناسایی و آنها را متوقف کردند.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سپیدان اظهارداشت:ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سپیدان با همکاری نیروی انتظامی و بسیج حین کنترل این محور به 9 دستگاه خودرو که با استتار و دودی کردن شیشه های خودرو در حال حرکت بودند بدگمان شدند و آنها را در ایستگاه بازرسی منابع طبیعی شهرستان سپیدان متوقف کردند.
رحمتی گفت: سرنشینان این خودروها با برداشتن صندلی های خودروها ودودی کردن شیشه ها اقدام به جاسازی و بارگیری مقدار زیادی زغال و هیزم جنگلی قاچاق کرده بوند که در بازرسی از این خودروها یک تن زغال جنگلی ،یک و نیم تن هیزم و بیش از 800 کیلوگرم ریشه شیرین بیان کشف و ضبط شد.
وی بدون ذکر شمار دستگیر شدگان اعلام کرد که این افراد دستگیر و پس از تشکیل پرونده تخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.
در مطلب ارسالی به ایرنا، نوع خودروها نیز مشخص نشده است.
شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان در فاصله حدود 100 کیلومتری شیراز واقع شده است و دارای 69 هزار هکتار پوشش جنگلی است.
9873/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.